Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:20:16 GMT

کارگاه‌های عمرانی در عتبات بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۸۳۹۶

کارگاه‌های عمرانی در عتبات بازگشایی شد

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه خدمات رسانی موکب‌های اربعینی مستقر در محل اجرای طرح‌های توسعه‌ حرم‌های مطهر پایان یافته است، از بازگشایی کارگاه‌های عمرانی در کربلا و نجف خبر داد.

به گزارش برنا؛ مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  گفت: پس از حدود دو هفته تعطیلی موقت کارگاه دو طرح بزرگ توسعه‌ای حرم مطهر امام حسین(ع) و حرم امام علی(ع) در ایام پیاده روی بزرگ اربعین، با پایان فعالیت موکب‌های مستقر در این اماکن، کارگاه‌های عمرانی با همت کارگران و مهندسان ایرانی بازگشایی شده و اجرای طرح‌ها با قوت شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه اصلی‌ترین پروژه در حال اجرای ستاد بازسازی عتبات طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) است، اظهار کرد: فاز نخست طرح توسعه حرم سید الشهدا(ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب(س) با حدود ۱۶۸هزارمترمربع زیربنا شامل شبستان‌های رو سطحی و زیر سطحی و بخش زیارتی و غیرزیارتی به همراه مجموعه‌های خدماتی است.

او افزود: امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی در این طرح برای زائران مانند ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ چشمه دوش در حال ساخت است.

نامجو درباره دیگر طرح بزرگ توسعه‌ای عتبات بیان کرد: خرده‌کاری‌های باقیمانده از طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف نیز با برچیده شدن موکب‌ها، دوباره با همت استادکاران ایرانی در حال انجام است.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ هزارمترمربع، دارای دو بخش زیارتی و غیر زیارتی است که تا کنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره‌برداری از آن، حرم تاریخی مولای متقیان معروف به حرم عتیق بیش از ۲۰ برابر توسعه می‌یابد.

او گفت: بسیاری از دوست‌داران اهل بیت در سال‌های قبل وجوهاتی را نذر مراسم اربعین می‌کردند که امسال به دلیل وجود محدودیت‌ها، نذر خود را برای توسعه حرم‌ها اختصاص دادند.

نامجو افزود: روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) فرصت معنوی ارزشمندی است تا علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت با اهداء کمک‌های نقدی و غیرنقدی، در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت نمایند.  

او گفت: از تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام و جاماندگان از زیارت اربعین دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به پویش «مِهر حَرم» و از طریق تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره۷۲مربع کمک‌های خود را به میزان دلخواه برای توسعه عتبات اهداء کنند.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: برای آن دسته از هموطنانی که تمایل دارند به‌صورت اقساطی در فیض توسعه حرم‌ها مشارکت کنند، طرح «بنای نور» با همکاری بانک رسالت در حال اجراست که علاقه‌مندان می‌توانند برای پر کردن فرم مربوطه و اطلاع از جزئیات آن به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حرم مطهر پیاده روی نجف اشرف حضرت زهرا اهل بیت اهل بیت علیهم السلام بازسازی اربعین عتبات عالیات حرم امام حسین جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات توسعه حرم حرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه