Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات مبتلابه عشایر و دامداران در نهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شیروان در خراسان شمالی بررسی شد. خبرگزاری میزان - نهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شیروان در سال ۱۴۰۰ با محوریت بررسی سازوکار‌ها و راهکار‌های علمی و عملی در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم برای اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بومی و محلی به منظور حمایت مؤثر از عشایر و دامداران و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ساماندهی عشایر به ریاست میلانلویی، رئیس دادگستری شیروان در منطقه ییلاقی گلیل از توابع این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست که علاوه بر میلانلویی، رئیس دادگستری، هدایتی نیا، دادستان عمومی و انقلاب شیروان و نیز خوشخوی آزاد، رئیس دادگاه بخش سرحد و قوشخانه نیز حضور داشتند؛ هدایتی نیا بعنوان دبیر جلسه با اشاره به اینکه محور اقتصاد عشایر بر پایه دامداری است به نقش آنان در مناسبات تولیدی و اقتصادی از جمله در حوزه‌های مواد لبنی و فرآورده‌های گوشتی اشاره و تصریح کرد: عشایر نقش مهمی در فرایند تولید در شهرستان شیروان بر عهده دارند و از طرفی صنایع دستی و موقعیت جغرافیایی آنان از جمله استقرار در نوار مرزی از دیگر مواردی است که اهمیت توجه به عشایر را دوچندان کرده است.
وی با اشاره به ابعاد مختلف مشکلاتی که عشایر با آن مواجه هستند تصریح کرد: طی دوسال اخیر که نهاده‌های دامی گران شده است و مراتع نیز به دلیل خشکسالی‌های پیوسته ضعیف هستند و در چنین شرایطی علوفه دام به سختی و به ندرت در اختیار عشایر قرار می‌گیرد لذا پشتیبانی و حمایت از این قشر تولیدکننده و رفع موانع پیش روی آنان بسیار مهم است و البته حصول موفقیت منوط به مشارکت همه جانبه دستگاه‌های ذی ربط و کمک و همکاری مؤثر آنان می‌باشد.
میلانلویی، رئیس دادگستری شیروان نیز در این نشست گفت: ما هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و ضرورت دارد به عشایر یکجانبه نگاه نشود و باید اولویت‌ها را ببینیم و انتخاب کنیم و راهکار ارائه دهیم.
وی با تبیین مشکلات عشایر از جمله در حوزه تأمین نهاده‌های دامی بیان کرد: متأسفانه به دلایل گوناگون و از جمله مشکلات ناشی از تحریم‌ها و همچنین وجود موانع و محدودیت‌های ارزی روند تهیه و توزیع نهاده‌ها با اختلالات و معضلات جدی مواجه شده است.   بیشتر بخوانید: جلوگیری از فاسد شدن هزار تن خوراک دامی با ورود دستگاه قضایی در اشتهارد   انتهای پیام/ برچسب ها: بررسی مشکلات عشایر دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بررسی مشکلات عشایر دستگاه قضایی خراسان شمالی دادگستری شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند