Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های دانش بنیان با انعقاد قراردادی نیاز یکی از شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در زمینه دستگاه اتوماسیون چسب حرارتی برای بسته‌بندی را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه تزریق چسب حرارتی، شیلنگ‌های هیتردار هوشمند، مدول‌های تخصصی تزریق چسب حرارتی به صورت تزریق با فرکانس‌های بالا و الگوهای دلخواه به انضمام المان‌های جانبی، از محصولات فناورانه یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی ‌و تحقیقاتی اصفهان است که در حاشیه رویداد صنایع غذایی که در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ شهریور ۹۸ در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد موفق به عقد تفاهمنامه با یکی از شرکت‌های تولید کننده نوشیدنی برای تامین تجهیزات مربوط به اتوماسیون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت دانش بنیان تاکنون از بسیاری از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی مانند خدمت حمایتی استانداردها، حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته و یادگیری شرکتی و همچنین تسهیلات اشتغال‌زایی پایدار (قرض‌الحسنه) و سرمایه در گردش استفاده کرده است.

حامد محمودپور، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ظرفیت تولید این شرکت را سالانه هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این محصول برای بسته‌بندی بدون نیاز به اپراتور استفاده می‌شود که فناوری آن در ایران وجود نداشته و شرکت ما پنج سال پیش با بومی‌سازی این فناوری در کشور، مبدع تولید این دستگاه شده است. به‌طور کلی این دستگاه در تمامی ‌صنایع که نیاز به بسته‌بندی محصول دارند، قابل استفاده است و ما در حال حاضر مشتریانی در حوزه‌های صنایع چاپ و بسته‌بندی، صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنعت چرم و کیف و کفش و صنعت سلولزی و بهداشتی داریم.

محمودپور مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه آمریکایی را توسعه تکنولوژی و بروزرسانی مداوم آن عنوان کرد و گفت: پیش از این تعدادی محصول وارداتی در کشور وجود داشته که قطعات یدکی آن وجود ندارد. همچنین به دلیل هزینه‌های بالای واردات دستگاه، عدم ارائه خدمات پس از فروش، هزینه بالای تعمیر و نگهداری و طولانی بودن زمان دریافت قطعات یدکی، تولید این دستگاه مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: این شرکت پس از چند سال پژوهش توانست برای اولین بار در کشور، سیستم‌های فوق را با قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش مطلوب‌تر و تامین ارزان قیمت قطعات یدکی تولید و به بازار عرضه کند. نیاز به فناوری بالا در طراحی و نبود ماشین و ابزارهای خاص و همچنین مواد اولیه در تولید برخی از قطعات مورد نیاز باعث شده تا این تجهیزات به‌صورت بومی‌ تولید نشود.

محمودپور ضمن اشاره به هدف‌گذاری این شرکت برای تصاحب ۵۰ درصد از سهم بازار، در توصیف ویژگی‌های فنی این دستگاه گفت: دستگاه تزریق چسب دستگاهی است که چسب جامد را ذوب می کند و سپس دمای دستگاه را در یک دمای مطلوب برای چسب موجود در دستگاه ثابت نگه می‌دارد. زمانی که پمپ شروع به کار می‌کند، چسب را از طریق شیلنگ به گان و سپس به بیرون برای استفاده هدایت می‌کند. این دستگاه برای بهبود اتوماسیون و افزایش سرعت تولید، موثر است و در حال حاضر بنا بر تقاضای مجموعه‌های مختلف این دستگاه شخصی‌سازی شده است و ما ۶۰۰ قلم محصول در حوزه چسب گرم تولید می‌کنیم.

به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد قرارداد با شرکت تولیدی، خاطر نشان کرد: این شرکت تولیدی به دلیل داشتن شعبه در شهرهای مختلف کشور به ۲۰۰ دستگاه نیاز دارد. در حاشیه رویداد صنایع غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی، تفاهم‌نامه فروش محصول با این شرکت را منعقد کردیم و به موجب این تفاهم‌نامه یک دستگاه برای انجام آزمایشی عرضه کردیم و بعد از ارزیابی انجام شده قرارداد امضا می‌شود. البته متاثر از همکاری با این شرکت تولیدی و درج آن در رزومه خود، توانستیم با مجموعه‌های دیگری نیز قرارداد امضا کرده و محصول خود را عرضه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه بسته بندی دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از شرکت دانش بنیان بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان