Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جانباز روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی آنلاین که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، افزود: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، خوراک دام، پا و پنجه مرغ، آبزیان حرام گوشت و اجزای حرام حیوان های حلال گوشت بوده است.

وی بیان داشت: محموله‌های صادراتی یادشده از هرمزگان به مقصد کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ کنگ و عمان بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: همچنین از مهر پارسال تا امسال، حدود ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ تن محموله‌ خام دامی شامل گوشت گوساله، کنستانتره خوراک دام، پشم شُسته، ماهی خوراکی، ماهی صنعتی، پودر چربی و غیره با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است.

جانباز یادآورشد: این محموله ها بیشتر از کشورهای برزیل، استرالیا، هندوستان، چین و زلاندنو  به کشورمان وارد شده است.

وی ادامه داد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز از مهر پارسال تا امسال بیش از  ۲۵ هزار تن شامل گوشت گوساله منجمد، گوشت منجمد مرغ، پوست خام گاو و گوسفند، کنسانتره خوراک دام و طیور بویژه برای گاو و گامیش، پشم شُسته و ماهی خوراکی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: محموله گوشت قرمز بیشتر از کشورهای هندوستان به تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان تزانزیت شد و ترانزیت محموله های خوراکی دام نیز از کشورهای استرالیا، آلمان و برزیل به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و غیره صورت گرفته است.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام علیه بیماری‌های واگیر و انگلی

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: از مهر پارسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین در استان بر علیه بیماری های واگیر و انگلی واکسینه شدند.

جانباز یادآورشد: در این مدت بیش از ۲۵۲ هزار ر و ۹۰۳ راس دام بر علیه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شدند که از مهم ترین آن ها می توان به واکسینه شدن بیش از ۱۵۰ هزار دام (گوسفندی و گاوی) علیه بیماری تب مالت اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۱۳ میلیون و ۴۵۳ قطعه طیور در هرمزگان توسط بخش خصوصی و با همکاری مرغداران علیه بیماری ها واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد: در این مدت ۵۷۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع جایگاه دام و همچنین  ۱۵۰ هزار و ۹۴۷ راس دام سمپاشی شده است.

وی یادآورشد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۷۰ مورد از نظارت و بازدید بر بهداشت عمومی و کنترل مواد غذایی از مرکزهای فرآوری، بسته بندی، کارخانه ها و اسکله‌های صیادی استان داشته اند.

این مسوول همچنین با اشاره به کشتار دام و طیور در استان گفت: در این مدت ۴۴ هزار و  ۸۶۳ راس دام و همچنین ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور هرمزگان روز دامپزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور هرمزگان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور هرمزگان روز دامپزشکی مدیرکل دامپزشکی هرمزگان علیه بیماری ها محموله ها راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال با بیان اهمیت جایگاه اراضی فرودگاه یزد عنوان کرد: زمین های فرودگاه شهید صدوقی یزد که در تملک شرکت‌های فرودگاه های کشور هستند، از سمت شمال به ایستگاه فرعی راه‌آهن و شهر شاهدیه، از شرق به بلوار آزادگان، از جنوب شرق به جاده خضرآباد و از غرب و جنوب‌غربی به جاده کنارگذر یزد دسترسی دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این اداره در سال گذشته موفقیت های زیادی در اجرای قانون جامع حدنگاری و کاداستر بویژه کاداستر اراضی زراعی داشته، امسال هم در تلاشیم تا با هدف ارائه خدمت بی منت و صادقانه، فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

اقبال گفت: فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در ۱۵ دیماه سال ۱۳۴۸ در شهر یزد به مساحت ۵۷۵ هکتار و ۱۲۳۶ متر ارتفاع از سطح دریا، در ۱۰ کیلومتری غرب یزد ساخته شده که علاوه بر حمل‌ونقل مسافران، پروازهای تجاری در آن هم صورت می‌گیرد از این رو در طبقه بندی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید صدوقی در رتبه‌ بین المللی قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکیدات رییس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در این راستا، صدور سند مالکیت تمامی اراضی و املاک دولتی و مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093302

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد