Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این جلسه آنلاین با ادای احترام و درود به روان پاک شهیدان والا مقام، به رؤسای پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی خدا قوت گفت و از امکان حضور مجازی در جلسه ابراز خرسندی کرد.

وزیر علوم با اشاره به پیوستگی و ارتباط علوم با یکدیگر، تاکید کرد: علوم انسانی را نباید جدای از علوم دیگر دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از علوم تکه‌های پازل هستند که در کنار هم باعث هم‌افزایی می‌شوند. همانگونه که نمی‌توان سلامت جسم را از سلامت روح جدا کرد، تفکیک و جدا کردن علومی که متولی امور جسم انسان هستند از علومی که به روح انسان ارتباط دارند، غیرمعقول و بلکه ناممکن است.

وی افزود: علوم پایه با توجه به تکنولوژی به دنبال آسایش بشر است کما اینکه رشته کشاورزی و دامداری به تغذیه انسان توجه می‌کنند، علوم انسانی نیز موجب آرامش انسان است. آسایش بدون آرامش معنا ندارد. علوم انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کشورهای پیشرفته دنیا، نخبه‌ترین افراد را برای رشته‌های علوم انسانی انتخاب می‌کنند و برای علوم دیگر از طریق جذب دانشجویان و نخبگان مهاجر، نیاز خود را تأمین می‌کنند.

زلفی‌گل ادامه داد: آنان به خوبی اهمیت رشته‌های علوم انسانی را که متولی هدایت کلان جامعه است، درک کرده‌اند. این بسترسازی باید از آموزش و پرورش فراهم شود. جای گله دارد که مدارس تیزهوشان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی دانش آموز می‌پذیرند ولی برای رشته‌های علوم انسانی دانش آموز نمی‌پذیرند. ما باید به این باور برسیم که رشته‌های علوم انسانی تعیین کننده و سرنوشت‌ساز هستند. یک بیت شعر و یک فیلم و یک نظریه علمی گاه سرنوشت یک ملت را تغییر می‌دهد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره از مدیریت کشور دست نیاز به سوی پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی دراز می‌کند و تلاش خواهیم کرد مجری تفکرات اندیشمندان علوم انسانی _ اسلامی باشیم.

وزیر علوم یادآور شد: از مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی به عنوان بازوی مشورتی وزارت علوم در علوم انسانی _ اسلامی بهره خواهیم گرفت.

حجت الاسلام نجف لک‌زایی، دبیر مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی، نیز در این جلسه ضمن تشکر از وزیر علوم و تقدیر از اهتمام وی به موضوع علوم انسانی _ اسلامی، به جهت حضور سرزده در این جلسه مجازی، سخنان دلگرم کننده وزیر علوم را که تعیین کننده چارچوب فعالیت‌های آینده در بحث علوم انسانی _ اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری بود، بسیار امیدبخش دانست.

وی با اشاره به تلاش‌های مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی در برگزاری همایش مجازی علوم انسانی _ اسلامی در هفته پژوهش سال گذشته، اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسه حضوری و ارائه پیشنهادات عملی از سوی مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی _ اسلامی برای ارتقای علوم انسانی کشور زمینه هم افزایی و همفکری بیشتر فراهم شود.

کد خبر 5318914 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علوم انسانی نجف لکزایی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان حکم انتصاب سازمان سنجش دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی اطلاعیه آموزش مهارتی واکسیناسیون دانشجویان مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی رشته های علوم انسانی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، در شهرستان آبادان ۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب در حوزه‌های امتحانی اداره آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی و در خرمشهر هزار و ۹۰۹ داوطلب با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رقابت را آغاز کردند.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون سراسری امسال در دو مرحله در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی