Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس حوزه قضایی کهریزک با تأکید بر وضعیت نامناسب بخش کهریزک از نظر ساخت‌ و سازهای غیرمجاز گفت: اجازه ساخت‌ و ساز منوط به پرداخت جریمه ترک فعل مدیران است و دستورالعمل ترک فعل و مقابله با عملکرد مدیران در صورت نیاز اجرایی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، ساخت‌ و ساز غیرمجاز در بخش کهریزک بسیار گسترده و زیاد است که موجب گلایه بسیاری از شهروندان و از بین رفتن اعتماد مردم و ناامیدی و دلسردی در اجرای قانون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شواهد موجود ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در باقرشهر و کهریزک همراه با ارتشا و اعمال نفوذهای غیرقانونی بوده اما اخیراً بخشداری کهریزک و حوزه قضایی درصدد تمهیداتی برای برخورد جدی با متخلفان هستند لذا جلسه‌ای با هدف آگاه‌سازی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بخشداری کهریزک برگزار شد و تمامی موضوعات مورد نیاز به اطلاع مدیران رسید.

ناصر پیرسرایی در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز بخش کهریزک با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با ساخت‌ و ساز غیرمجاز اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه تعیین رویه‌ای واحد جهت جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجازی است که در سطح شهر و بخش به‌ وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: تفکیک وظایف هر یک از دستگاه‌های از جمله جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در برخورد با ساخت‌ و ساز غیرمجاز انجام شد و در این رابطه تذکراتی در زمینه لزوم همکاری و عدم ترک فعل به مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در ادامه گفت: در شرایط فعلی آنچه قانون‌گذار به دهیاران و شهرداران اجازه داده، باید اجرایی شود. بر اساس قانون شهرداری متولی صدور جواز ساختمان بوده و مکلف است هر گونه اقدامی را که علیه مفاد پروانه و خلاف اصول شهرسازی باشد راساً با قدرت اجرایی رسیدگی کند.

پیرسرایی با اشاره به پیگیری جدی موضوع ساخت‌ و ساز غیرمجاز در بخش کهریزک تصریح کرد: نامه‌هایی به دو شهردار بخش کهریزک و دهیاری‌ها ابلاغ شده که باید تمام اقدامات مقابله‌ای را در یک سال گذشته به حوزه قضایی اعلام کنند.

وی تأکید کرد: دهیاری‌ها بر اساس بند 10 اساسنامه باید در صورت مشاهده هر گونه تخلف، حتماً گزارش را به مراجع مربوطه اعلام کنند.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با تأکید بر اینکه متأسفانه وضعیت فعلی بخش کهریزک از نظر ساخت‌ و سازهای غیرمجاز مناسب نیست گفت: اقداماتی در حال شکل‌گیری است که امیدواریم از این به بعد شاهد ساخت‌ و ساز بی‌رویه در این بخش نباشیم.

پیرسرایی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر ساخت‌ و ساز در بخش کهریزک در برخی مناطق بیش از پروانه تعیین شده و توان شهر است لذا تذکرات لازم به شهرداری‌ها ابلاغ شده تا بر اساس قدرت اجرایی با این گونه تخلفات مقابله کنند و اگر ساخت‌ و ساز غیرمجاز مخالف مفاد پروانه است جلوگیری به عمل آوردند و صرفاً منتظر تشکیل جلسات ماده 100 نباشند و رأساً اقدام کنند.

وی افزود: اجازه ساخت‌ و ساز منوط به پرداخت جریمه، تخلف و ترک فعل مدیران است و دستورالعمل ترک فعل و مقابله با عملکرد مدیران و پیشگیری از وقوع آن نیز تعریف شده که در صورت وجود این گونه موارد در بخش کهریزک اجرایی خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: بند 2 و 3 اصل 156 قانون اساسی به حوزه قضایی اجازه داده تا در راستای احیای حقوق عامه وارد شود. تذکراتی نیز در زمینه حفظ حقوق عامه داده شده و نباید این گونه باشد که تخلف انجام شود و سپس به ماده 100 موکول و در آنجا نیز تنها به جرائم نقدی اکتفا شود.

برخورد قانونی با ترک فعل مدیران در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

امین بابایی با اشاره به اینکه این جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز به صورت فرعی و تحت‌الشعاع جلسات متمرکز شهرستانی برگزار می‌شود اظهار داشت: ساختار این جلسه اجرای مصوبات ابلاغیه سطح شهرستان است که با سیاست‌گذاری استان محقق می‌شود.

وی گفت: یک سری فرایندهای تخصصی و شرایط ویژه محدوده بخش است که در قالب آسیب‌شناسی‌های منطقه‌ای در محدوده شهر باقرشهر و کهریزک عارضه ساخت‌وسازها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را آنالیز کردیم.

بازداشت 6 نفر از کارمندان شهرداری باقرشهر/ متهمان برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز "زدوبند" می‌کردندگشایش ترافیکی در سه‌راه باقرشهر بعد از 3 سال!معاون قضایی ‌کهریزک: جلوی اعمال‌نفوذهای غیرقانونی را در برخی پروند‌ه‌های مفاسد ‌گرفتیم

بخشدار کهریزک ادامه داد: در این جلسه با محوریت حوزه قضایی مبنی بر ابلاغ دستورالعمل‌های مکفی و استناد به مٌر قانون و تأکید بر رعایت قانون و تذکر به متولیان امر در دو شهرداری و 14 دهیاری سطح بخش موضوع قانونی ابلاغ شد که به چه نحوی عملکرد مقابله با ساخت‌وسازها صورت بگیرد.

بابایی تصریح کرد: در صورت عدم تحقق موضوع ترک فعل از سوی حوزه قضایی لازم‌الاجرا است و با کسانی که تمکین به شرایط قانونی نداشته باشند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازهای غیرمجاز رئیس حوزه قضایی مقابله با ساخت ترک فعل مدیران بخش کهریزک ساز غیرمجاز دهیاری ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ زمان اله کریمی گفت: بر اساس خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در یکی از روستا‌های این شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان این که وسایط توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز