Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:44:13 GMT

امنیت آبراهه‌های حساس مرهون آمادگی‌ «نداجا» است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۲۸۸

امنیت آبراهه‌های حساس مرهون آمادگی‌ «نداجا» است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با اشاره به تعامل خوب وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از اقتدار، توانمندی و آمادگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که در انجام دقیق مأموریت‌های این نیرو مخصوصاً در آب‌های بین‌المللی و صیانت از خطوط مواصلاتی دریایی توانسته‌ایم آن را به نمایش بگذاریم و این توانمندی‌ها مرهون هدایت‌ها و فرماندهی داهیانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تعامل این نیرو با صنعت دفاعی را بسیار خوب و شایسته ارزیابی کرد و افزود: در حوزه تأمین تجهیزات و ادوات دریایی، تعامل مطلوبی با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برقرار بوده و امیدواریم این تعاملات و همکاری‌ها روزافزون و هم‌افزا شود.

سردار فرحی نیز در این دیدار با تجلیل از آمادگی‌های رزمی نیروی دریایی ارتش، امنیت راهبردی دریای عمان و آبراهه‌های حساس جمهوری اسلامی را مرهون آمادگی‌های دفاعی نیروی دریایی ارتش دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز تجارت در حوزه دریا و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در بستر دریا از امنیت وصف‌ناپذیری برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی فعل «ما می‌توانیم» را به نمایش گذاشت و توانست با گذر از آبراه‌های حساس و ژئوپولیتیک جهان، قدرت دریایی ایران را به رخ همگان بکشد.

جانشین وزیر دفاع در پایان گفت: اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان در دریاهای دوردست و شرکت در مراسم سیصد و بیست و پنجمین سالگرد نیروی دریایی روسیه با ناوشکن ایرانی سهند که حاصل تلاش و دانش بومی جوانان غیورمان در صنایع دریایی، دفاعی و دانشگاهی است، از دیگر نقاط قوت این مأموریت خطیر بود که غرور ملی را برانگیخت.

کد خبر 5318920 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش وزارت دفاع امیر شهرام ایرانی مجلس شورای اسلامی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان پیمان جبلی رزمایش فاتحان خیبر نزاجا سیدابراهیم رئیسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران سازمان صداوسیما مقام معظم رهبری سعید خطیب زاده نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد