Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:35:04 GMT

نابودی تالاب آق‌گل نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۲۹۶

نابودی تالاب آق‌گل نزدیک است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده صبح یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به ظرفیت تالاب آق‌گل، اظهار کرد: این تالاب از نظر ساختاری فوق العاده آسیب پذیر است و اگر از جانب دستگاه‌های مسئول حمایت نشود در آینده‌ای نزدیک از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای برای مدیریت این تالاب بین ۲ استان مرکزی و همدان تدوین شده است که این طرح در همدان به تصویب رسیده و در استان مرکزی نیز کلیات طرح مصوب می‌شود و برای بررسی بیشتر در کارگروه امور زیربنایی و آمایش زیست محیطی استان مرکزی مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیریت تالاب آق‌گل پروژه مشترک بین ۲ استان مرکزی و همدان است، تاکید کرد: نیاز است موضوعاتی که تعریف شده و مورد تأیید ۲ استان است برای این تالاب دنبال شود.

آقازاده در پایان بیان کرد: مدیریت این تالاب باید واحد باشد و وظایف تعریف شده هر استان به بهترین شکل انجام شود.

گفتنی است تالاب آق‌گل یکی از تالاب‌های طبیعی و فصلی غرب کشور است که در مرز استان‌های مرکزی و همدان قرار دارد.

کد خبر 5318886

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان اراک سید علی آقازاده تالاب آق گل استانداری مرکزی ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین حسینی واکسن کرونا کهگیلویه و بویراحمد مرز مهران کرمانشاه گرگان مجلس شورای اسلامی عکس استانها قزوین استان مرکزی تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد