Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@09:57:02 GMT

شکر قهوه‌ای یا سفید؛ کدام سالم‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۳۷۳

شکر قهوه‌ای یا سفید؛ کدام سالم‌تر است؟

ایران اکونومیست-شکر قهوه‌ای یا شکر خام، این روز‌ها بیشتر از همیشه به افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند، توصیه می‌شود.

 خوردن شکر به مقدار زیاد، می تواند آسیب های زیادی را به سلامتی افراد وارد کند، برای مثال خوردن مقدار زیاد شکر باعث ابتلای شما به کبد چرب می‌شود. اگر بیش از اندازه قند مصرف کنید، بدن قند اضافی را به سمت کبد خواهد فرستاد، کبد هم آن را به چربی تبدیل و در خودش ذخیره می‌کند، در نتیجه کبد چرب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف زیاد شکر می تواند بینایی را مختل کند و باعث مقاومت انسولین در بدن می‌شود. در نتیجه انسولین آنگونه که باید کار نمی‌کند و شما به دیابت نوع دوم دچار می‌شوید. اگر دیابت نوع دو را درمان نکنید، می تواند بینایی را از شما بگیرد.

در این میان با توجه به تمام مضرات شکر سفید؛ عده ای هستند که شکر قهوه ای را برای مصرف توصیه می‌کنند، اما آیا شکر قهوه ای به اندازه شکر سفید ضرر ندارد؟

طبق گفته متخصصان تغذیه، شکر سفید و قهوه ای هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و باید به این نکته توجه داشت که برای بیماران دیابتی هر دو نوع سفید و قهوه‌ای مضر است و می‌تواند قند خون آن‌ها را با نوسان رو به رو کند؛ اما برای افراد عادی اگر تمایل به مصرف شکر دارند توصیه می‌شود قند یا شکر قهوه‌ای را مورد استفاده قرار دهند.

برخی از افراد معتقدند که مضرات شکر قهوه ای کمتر از شکر سفید است، این تصور پایه علمی ندارد چراکه شکر قهوه ای حاصل تصفیه شکر سفید با ملاس است و حتی می تواند مضرتر باشد. میزان شکر نانو سبوس دار بیشتر از نان حجیم سفید است.

نان سبوس دار به طور کلی بسیار مغذی تر از نان سفید است ولی متاسفانه برخی نانوایان بخاطر کاهش تلخی آرد سبوس دار، به آن شکر اضافه می کنند. قبل از خرید نان سبوس دار از عدم وجود شکر در آن مطمئن شوید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شکر قهوه ای شکر سفید سبوس دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی

کارگر افغانستانی اخراجی قهوه‌خانه وقتی فهمید فرد دیگری به جای او مشغول کار شده در اقدامی هولناک وی را به قتل رساند.

به گزارش ایران، بیست و هشتم فروردین‌، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهرری به تیم جنایی اعلام شد.بررسی‌ها نشان می‌داد مرد افغانستانی با ضربه چاقو از ناحیه گلو به قتل رسیده بود. عامل این جنایت پس از قتل قلیان‌های قهوه‌خانه را نیز شکسته و متواری شده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه دریافتند، کارگر سابق قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی وارد قهوه‌خانه شده و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستان خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه گفت: مــالک قبلاً اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم بعد هم فرد دیگری را به جای او استخدام کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد اما متهم کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟