Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:25:24 GMT

رزمایش فاتحان خیبر و پیام صلح و ثبات برای منطقه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۵۰۹

رزمایش فاتحان خیبر و پیام صلح و ثبات برای منطقه

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار استان ها، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز جمعه نهم مرماه رزمایشی را با حضور یگان های زرهی توپخانه، پهپاد، جنگال و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز در شمال غرب کشور برگزار  کرد که آمادگی و هوشیاری لازم  نیروهای نظامی ایران را در برابر هر تحرک نشان داد و در عین حال پیام‌آور صلح و ثبات برای کشورهای همسایه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن در اوج اقتدار و توانمندی و تجهیزات هستند و روحیه جهادی و ولایت پذیری این نیروها توانمندی کشور را مضاعف کرده و عمق راهبردی و بازدارندگی آن را افزایش داده است.

برگزاری رزمایش های نظامی در ایران سابقه دارد و هر بار در نقطه‌ای از کشور برگزار می‌شود؛ این بار شمالغرب کشور میزبان نمایش توان نظامی بود که ضمن آن، سطح آمادگی جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید. 

رزمایش نظامی فاتحان خیبر در مرزهای شمال غرب کشور پیام افزایش توان بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و دستاوردهای گسترده ای داشت .

فاتحان خیبر طنین اقتدار نیروهای مسلح برای مقابله با توطئه‌های صهیونیست‌ها و در عین حال صدور پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه است.

به واقع، مناطق مرزی شمال غرب ایران اسلامی مرزهای صلح، دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان هر دو  سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی در عرصه های مختلف هستند.

به بیان کارشناسان، برگزاری هوشمندانه رزمایش «فاتحان خیبر» پیام هایی نیز برای نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای دارد؛ اینکه ایران اسلامی هیچ گونه تغییر در مرزهای تثبیت شده را نمی پذیرد و اجازه کوچک ترین تحرک توطئه آمیز به صهیونیست ها را در منطقه نخواهد داد. 

رزمایش فاتحان خیبر، اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت

امام جمعه اهل سنت ارومیه  با اشاره به برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» در منطقه شمال غرب کشور گفت: رزمایش فاتحان خیبر، اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش گذاشته و توان نظامی کشور را به رخ دشمنان کشید.

ماموستا مامد کلشی نژاد  افزود: این رزمایش پاسخی به یاوه گویی های دست نشاندگان رژیم صهیونیستی در منطقه و جواب مقتدرانه ای بود تا دیگر هیچ کشوری نیت تعرض به مرزهای ایران اسلامی را نداشته باشد.

وی اظهار داشت: حضور تیپ‌ها، گروه ها و همچنین تجهیزات نظامی پبشرفته در رزمایش فاتحان خیبر به دنیا نشان داد که ایران اسلامی در سایه تلاش جوانان توانمند به دانش نظامی نوین دست یافته و دست به تولید تجهیزات پیشرفته نظامی زده و اقتدار نظامی کشور را رقم‌زده است.

وی افزود: این رزمایش اقتدار ایران اسلامی در مرزهای خود را نیز نشان داده و ثابت کرد که مرزهای کشور در سایه توان نظامی موجود از اقتدار و امنیت لازم برخوردار است.

رزمایش فاتحان خیبر نمایش قدرت فلج‌کننده برای دشمنان است

یک کارشناس امنیتی آذربایجان‌غربی نیز در باره آمادگی نیروهای نظامی و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در رزمایش فاتحان خیبر گفت: این رزمایش برای دشمنان، نمایش قدرت فلج کننده در صورت هرگونه خطای محاسباتی بوده است.

سعید موسویان اظهار داشت: رزمایش به دوستان و همسایگان نیز پیام دوستی داد و دستاوردهای گسترده‌ای در عرصه‌های سیاست خارجی، اقتصادی، امیدآفرینی و تثبیت امنیت پایدار در مرز ایران خواهد داشت.

وی ادامه داد: رزمایش فاتحان خیبر قدرت نمایی هوشمندانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و تقویت کننده دیپلماسی در عرصه منطقه‌ای است.

این کارشناس امنیتی در آذربایجان‌غربی گفت: این رزمایش افزایش توان بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابل قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به نمایش گذاشت.

موسویان بیان کرد: در پی حضور معنی دار رژیم غاصب صهیونیستی در کشورهای همسایه و انتقال عناصر تکفیری داعش در این منطقه، رزمایش اقتدار آفرین فاتحان خیبر دستاوردهای گسترده ای داشت.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن در اوج اقتدار و توانمندی و تجهیزات هستند که روحیه جهادی و ولایت پذیری نیروهای مسلح این توان را مضاعف کرده و عمق راهبردی و بازدارندگی ما را جهانی نموده است.

رزمایش فاتحان خیبر جلوه‌ای کوچک از اقتدار ایران اسلامی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اجرای رزمایش فاتحان خیبر از سوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گفت: برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در منطقه عمومی شمال غربی کشور جلوه ای کوچک از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

غلامرضا سنگدوینی اظهارداشت : صلابت و اقتدار نیروهای مسلح ایران در سپاه ، ارتش و بسیج در بخش های نیروی انسانی ، تجهیزات لجستیکی و استراتژی های نظامی بسیار  فراتر از کشورهای منطقه است.

وی افزود : این رزمایش پیام روشنی به رژیم جعلی صهیونیستی و هم پیمانان  کم خرد آنها در منطقه است که اگر گوشه چشمی به منافع انقلاب اسلامی داشته باشند به شدت مواخذه خواهند شد.

 سنگدوینی تصریح کرد : نهادهای امنیتی و نیروهای مسلح ایران اسلامی با تمام قوا و هوشمندانه تحولات منطقه را رصد و اجازه هیچ گونه تعدی به منافع جمهوری اسلامی را نمی دهند.

پیام رزمایش «فاتحان خیبر» آمادگی دفاعی ایران در برابر تعرض است

نماینده ولی فقیه در کردستان هم مهمترین پیام رزمایش بزرگ « فاتحان خیبر» را اعلام آمادگی بالای ایران در برابر هر گونه تعرض به مرزهای کشور و آن را متفاوت از اعلان جنگ دانست. 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: اخیرا نیروی زمینی ارتش رزمایشی با حضور یگان های زرهی توپخانه، پهپاد، جنگال و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز برگزار کرد که نشان داد ایران هوشیاری لازم را در برابر هر تحرکی دارد و نیروهای نظامی کشور آمادگی نظامی خود را در این رزمایش آزموده و به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مقارن بودن این رزمایش با برخی تحرکات در مرزهای شمال غرب ایران باعث ایجاد سوء تفاهمهایی شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران، قائل به برسمیت شناختن تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است و با هیچ کشوری سرجنگ ندارد .

رزمایش فاتحان خیبر برای همسایه‌ها پیام دوستی دارد

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در شمال غرب کشور، گفت: این رزمایش پیام صلح و دوستی برای همسایه‌ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی حافظان صلح بوده و هستند، افزود: رزمایش فاتحان خیبر با پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و جهت ارتقای آمادگی نظامیان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: رژیم فتنه گر جهان یعنی اسرائیل غاصب در پی ایجاد اختلال و تنش در روابط حسنه کشورهای مسلمان است و هر چه به موعد مقرر ۲۵ ساله مورد اشاره رهبر انقلاب یعنی پایان حیات این رژیم اشغالگر نزدیک می شویم این توطئه ها و دسیسه ها برای ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان بیشتر می شود.

آل هاشم پیام دیگر رزمایش فاتحان خیبر را متوجه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل دانست و اضافه کرد: این پیام این است که توطئه ها و نیرنگ های آنها نمی تواند موعد ۲۵ ساله برای پایان حیات رژیم غاصب را عقب بیندازد و شاید این واقعه مهم تاریخی نزدیک تر هم بشود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق مرزی شمال غرب ایران اسلامی مرزهای صلح، دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان آن سوی مرز و این سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی در عرصه های مختلف هستند.

رزمایش فاتحان خیبر، نسخه صهیونیسم را در منطقه پیچید

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب کشور، گفت: دشمن صهیونیستی بداند که سناریوی اختلاف افکنی آنان در منطقه و بین مسلمانان و آذری ها  محکوم به شکست است.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر افزود: اقتدار نیروهای مسلح کشورمان شامل ارتش، سپاه و نیروهای دیگر مدافع کشور همواره در منطقه مشاهده شده است که در این رزمایش نیز به خوبی به نمایش گذاشته شد.

وی اضافه کرد: امروز به صورت منسجم نیاز بود تا اقتدار ایران اسلامی در منطقه به دشمنان اسلام و همه آنانی که به منطقه چشم طمع دارند، نشان داده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رزمایش، در مقابله با رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و عوامل مزدور آنها بود که با موفقیت به انجام رسید.

رزمایش فاتحان خیبر، اقدامی هوشمندانه و بجا بود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رزمایش فاتحان خیبر، اقدامی هوشمندانه و بجا بود که توان نظامی کشور را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رزمایش، پیام روشنی به دشمنان داد و ثابت کرد که ایران اسلامی قوی بوده و از اقتدار لازم برخوردار است و اگر کسی طمعی به خاک آن داشته باشد، با قدرت تمام پاسخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: رزمایش فاتحان خیبر ، خیال خام تعرض به تمامیت ارضی کشور را از ذهن دشمنان پاک کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همان‌گونه که در جنگ هشت ساله در برابر قدرت های دنیا ایستادگی کرده و ذره ای از خاک خود را به بیگانگان ندادیم، امروز نیز همچنان با اقتدار به صیانت از سرزمین خود خواهیم پرداخت.

به گزارش ایرنا، زمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش (نزاجا) از صبح جمعه ۹ مهر با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، ۲۵ نیروی مخصوص (واکنش سریع)، گروه‌های ۱۱ توپخانه، پهپاد، جنگال، ۴۳۳ مهندسی رزمی و پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، در شمال غرب کشورمان در محور پلدشت - جلفا واقع در جنوب منطقه راهبردی قفقاز، آغاز شد.

برچسب‌ها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمايش نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار نیروهای مسلح رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش آذربایجان غربی کشورهای همسایه برگزاری رزمایش فاتحان خیبر نمایش گذاشت نیروهای نظامی شمال غرب کشور ایران اسلامی نماینده مردم نظامی کشور توان نظامی پیام صلح منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات