Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:43:14 GMT

تاکید وزیر علوم به روسای انتصابی دانشگاهها

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۵۳۲

تاکید وزیر علوم به روسای انتصابی دانشگاهها

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل در مراسم تکریم دکتر نیلی رئیس سابق دانشگاه تهران و معارفه دکتر مقیمی سرپرست دانشگاه تهران که امروز در تلار علامه امینی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از دکتر نیلی نهایت تقدیر و تشکر را داریم و معتقدم پای صحبت های این عزیزان نشستن، به منزله حضور در یک کلاس درس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداروشکر که دانشگاه های ما در پرورش سرمایه های نمادین بسیار موفق بودند. به تیم مدیریت دکتر نیلی هم خدا قوت می گویم.

وزیر علوم افزود: آرزوی هر خانواده ایرانی است که فرزندشان در دانشگاه های مطرح درس بخواند و این نشان دهنده این است که فارغ التحصیلان ما شایستگی لازم را نشان داده اند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کشور ما داشته این است که زحمات مدیران گذشته را نادیده می گیریم؛ بنده دست مریزاد عرض می کنم خدمت همه وزرای علوم سابق. امیدواریم در این دوره چنین نباشد و ما قدردانی کنیم از مدیران سابق.

وی بیان کرد: هر رییس دانشگاهی که منصوب می کنم به او تاکید می کنم که حتما هر دو ماهی یکبار روسای قبلی را جمع کند، صبح تا ظهر جلسه بگذارد و فرمایشات آن ها را بشنود و استفاده کند؛ این ها سرمایه هستند.

وی با بیان اینکه هر کدام از روسای دانشگاه را منصوب کنم خواهش کردم که برنامه بنویسند، افزود: در این شرایط فرد متوجه می شود که کجا را قرار است مدیریت کند و با چه چالش هایی رو به رو است.

وزیر علوم با اشاره به لزوم بازنگری در برخی سندهای علمی گفت: ما نقشه جامع علمی داریم اما تکه و پازل هایی دارد که باید تبیین کنیم. همینطور به نقشه فناوری نرم و سخت نیاز داریم. نقشه جامع فرهنگی داریم اما به نقشه تولید ثروت هم نیاز داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه تهران در زمینه مرجعیت علمی، فناوری کارافرینی، اشتعال پذیری و ..‌ می تواند الگو باشد، گفت: دانشگاهیان نباید نسبت به برنامه های کشور بی تفاوت باشند.خواهش من این است که تا قبل از آنکه برنامه هفتم توسعه کشور تنظیم شود، استادان دانشگاه به ویژه تهران نقاط ضعف و قوت برنامه توسعه اول و تا ششم نقاط را احصا کنند.

وی تاکید کرد: مدیران باید مجری اندیشمندان کشورها باشند. اجازه ندهیم این برنامه های مهم در جلسات تنظیم شوند بلکه تنظیم هر بند این سندها باید نتیجه ده ها پایان نامه و پژوهش باشد. خواهش من این است که اساتید دانشگاه نسبت به سرنوشت کشور و تصمیم سازی بیشتر فعال باشند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: خواهش دارم استادان و دانشجویان در بخش علوم، تحقیقات فناوری برنامه توسعه هفتم به بنده بگویند چه کارهایی باید انجام دهیم. به طور مثال پذیرش دانشجو در حال حاضر براساس نیاز ما نیست و ما موظف هستیم در دانشگاه های دولتی براساس نیاز امروز و فردا دانشجو بپذیریم‌.

وی افزود: چرا نباید رصد کنیم که شغل فارغ التحصیلان ما چه هست و آیا مرتبط هست یا نه. آینده فرزندان را باید رصد کنیم. چرا بخش اعظم پایان نامه های ما نباید کاربردی شود؟ چرا نباید شفافیت را راس کارهایمان در راس قرار دهیم؟ استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت اعضای هیات علمی

وزیر علوم تصریح کرد: ما می توانیم از هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر اعضای هیات علمی و یاوران علمی استفاده کنیم. چرا باید حقوق را برای همه اضافه کنیم؟ یکی تلاش کمتری می کند خب حقوقش باید کمتر باشد. آیا دریافتی کسی که تلاش کمتری می کند باید با کسی که بیشتر تلاش میکند، یکی باشد؟ در این زمینه ما در حال تدوین نظام سنجش و انگیزش پرسنل هستیم.

کد خبر 5318936 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر علوم روسای دانشگاههای کشور دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان سازمان سنجش حکم انتصاب دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی اطلاعیه آموزش مهارتی واکسیناسیون دانشجویان وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد