Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف افضلی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه عملیات اربعین روز گذشته به پایان رسید، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فعالیت برای اربعین امسال از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه صورت گرفت که موکب‌های اربعینی هم در عراق تا روز جمعه و در ایران تا روز گذشته در مرزها مشغول خدمت‌رسانی به زائران بودند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های ایرانی امسال در کنار موکب‌های عراقی از زوار پذیرایی کردند، افزود: ۵۰۰ موکب در عراق و حدود ۱۰۰ موکب در ایران در ایام اربعین راه‌اندازی شدند که در زمینه اسکان و تغذیه در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه عملیات اربعین دیر اجرایی شد بیشتر موکب‌های ایرانی در کربلا مستقر شدند، گفت: ۱۵۴ موکب در کربلا داشتیم که ۶۰ موکب آن در صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم امام حسین (ع) بودند. البته در صحن حضرت زینب (س) یک درمانگاه ۲۸ تختخوابی و ۳ یونیت دندانپزشکی نیز توسط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر راه‌اندازی شد.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین درباره خدمات موکب‌ها در عراق و ایران، خاطر نشان کرد: امسال ۵۶۶ هزار و ۴۸۶ نفر در موکب‌های ایران و عراق اسکان داده شدند و سه میلیون و ۹۶۴ هزار و ۹۷۵ وعده غذایی و دو میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۰۰ میان وعده و همچنین ۷۲۰ هزار و ۸۵۰ قرص نان بین زائران توزیع شد.

افضلی با بیان اینکه در زمینه اسکان در عراق از ۱۶ تا ۲۴ ماه صفر در موکب‌های بانوان ۲۳۱ هزار و ۳۰۰ نفر و در موکب‌های آقایان ۳۲۷ هزار و ۳۵۰ نفر اسکان داده شدند که در مجموع ۵۵۸ هزار و ۶۵۰ نفر در موکب‌ها اسکان یافتند، از توزیع ۷۱۷ هزار و ۱۷۰ وعده صبحانه، ۸۲۱ هزار و ۴۵۰ پرس غذا برای ناهار و ۷۰۹ هزار و ۱۱۵ پرس غذا برای شام در عراق همزمان با ایام اربعین خبر داد و گفت: امسال با وجود اینکه تجهیزات موکب‌های اربعین محدود بود، دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۳۵ وعده غذایی و یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۵۰ میان وعده بین زوار اربعین توزیع شد. همچنین در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و بلد ۵۶۲ هزار و ۳۵۰ قرص نان در اختیار زوار قرار گرفت.

وی درباره فعالیت موکب‌هایی که در مرزهای زمینی مستقر بودند، تصریح کرد: در زمینه اسکان موکب‌های مرز شلمچه با اسکان هفت هزار و ۸۰۰ نفر فعال بودند؛ به طوری که ۴ هزار نفر در موکب‌های بانوان و ۳ هزار و ۸۰۰ نفر درموکب‌های آقایان اسکان یافتند. همچنین در مرز چذابه ۳۶ نفر از آقایان اسکان داده شدند و در مرز مهران نیز زائران پس از ورود به سمت شهرهای خود رفتند و اسکانی در این مرز نداشتیم.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به طبخ و توزیع۱۵۸ هزار و ۵۰۰ قرص نان در موکب‌های اربعینی مستقر در مرزهای زمینی گفت: در ایام اربعین امسال در مرزها یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۴۰ وعده غذایی توزیع شد؛ به طوری که ۶۳۰ هزار و ۹۵۰ وعده صبحانه، ۴۹۳ هزار و ۸۴۰ پرس غذا برای ناهار و ۵۹۲ هزار و ۴۵۰ پرس غذا برای شام بین زوار توزیع شد.

افضلی با بیان اینکه موکب‌های اربعینی فعالیت خود را برای کمک به نیازمندان ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: جمع کردن موکب‌ها به معنای پایان فعالیت آنها نیست. بلکه موکب‌های اربعینی در طول سال برای کمک به نیازمندان فعال هستند و با توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی یا حتی ساخت مدرسه و سایر امور جهادگرانه فعالیت می‌کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: موکب های اربعینی موکب های اربعین موکب های ایران پرس غذا توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین