Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:09:29 GMT

آموزش‌ در بخش پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۹۸۰۶

آموزش‌ در بخش پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی، روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: در بحث پدافند غیرعامل هم مسوولان و هم مردم باید آموزش‌های لازم را ببینند و این آموزش‌ها در سطح جامعه فراگیر شود.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای نیز باید در بحث آموزش‌ها همکاری لازم را با ادارات داشته باشد، افزود: به بحث پدافند غیرعامل هنوز آنگونه که باید پرداخته نشده است در صورتی که باید به این بخش توجه جدی شود و فقط به برگزاری جلسات خلاصه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: اگر جغرافیای ایران را دوباره مطالعه کنیم می‌بینیم که گذشتگان ما بسیار خوب از بحث پدافند غیرعامل استفاده کرده‌اند که ما نیز باید از آنها الگو بگیریم.

وی به بحث آب شرب سنندج نیز اشاره و اضافه کرد: آب شرب سنندج سالم است اما بو و طعم آن آنگونه که باید باشد نیست که از مدیران آبفا و آب منطقه ای درخواست داریم پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج را به صورت جدی پیگیری کنند تا قبل از پایان سال این مشکل حل شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در این جلسه گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته در زمستان امسال در بخش صنایع و ادارات با محدودیت برق مواجه خواهیم بود اما در بخش خانگی برق ما تامین خواهد شد.

هیوا لهونیان با اشاره به اینکه باید آمادگی لازم را برای مواجه با کمبود برق داشته باشیم، افزود: یک هزار و ۷۱ اداره و مجموعه خدماتی در استان وجود دارد که مولد برق ندارند و ضروری است به آن مجهز شوند.

وی ادامه داد: تعدادی از ادارات نیز دارای مولد برق هستند، اما به خوبی از آن استفاده نکرده‌اند که نیازمند تعمیر است تا برای مواقع ضروری بتوان از آن استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: همچنین واحد خدمات پشتیبانی فنی نیز در ارتباط نیروگاه‌های خورشیدی در استان وجود ندارد که نیاز هست در استان نیروهای فنی مختص این بخش تربیت شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز اظهار داشت: امسال سال کم آب و خشکی را در پشت سرگذاشتیم که براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این کم آبی در فصل پاییز امسال نیز جبران نخواهد شد.

آرش آریانژاد تامین آب شرب مردم را اولویت اصلی وزارت نیرو برشمرد و گفت: پروژه تامین آب شرب سنندج از محل انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه این شهر در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی یادآور شد: یکی از چالش‌های ما این است که مخزن و حوزه آبریز سدها در کردستان ما قرار دارد اما مدیریت آن در اختیار استان نیست که این مسئله ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که به کارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل کردستان انرژی برق آب و فاضلاب سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل کردستان انرژی برق پدافند غیر عامل کردستان انرژی برق آب و فاضلاب سنندج پدافند غیرعامل آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود