Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی کالاهای مصرفی در ایران موفق شد حجم پلاستیک در بسته‌بندی محصولات مراقبت زیبایی و بهداشت شخصی و شوینده خانگی خود را به‌ترتیب، ۶ و ۸ درصد کاهش دهد. همچنین کاهش ضخامت کارتن‌های انتقال محصولات از پنج به سه لایه، درعین حفظ استحکام، صرفه‌جویی ۴۹ درصدی در مصرف کاغذ را در فرآیند بسته‌بندی این محصولات به‌همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه‌به حضور هجده‌ساله در کشور و سرمایه‌گذاری قابل توجه، این شرکت بر آن است از طریق کاهش تولید، پردازش موثر و استفاده چندین‌باره از پلاستیک، تعهد جهانی مجموعه مبنی بر انتقال هدفمند دانش و فناوری و کاهش ۵۰ ‌درصدی تاثیرات زیست‌محیطی محصولات خود را به سرانجام برساند.

از جمله مهم‌ترین تعهدات این شرکت در جهان، کاهش پلاستیک بکر در بسته‌بندی‌های خود به بیش از صدهزار تن تا سال ۲۰۲۵ است که در همین راستا افزایش استفاده از پلاستیک بازیافتی و بسته‌بندی‌های پلاستیکی چند‌بار مصرف، قابل بازیافت و کمپوست، از مهم‌ترین گام‌ها برای کاهش میزان پلاستیک مصرفی مجموعه در ایران بوده است که از طریق مشارکت در توسعه کسب‌و‌کار شرکا و تامین‌کنندگان داخلی میسر شده است.

 درحال حاضر ۱۰۰درصد بسته‌بندی مواد شوینده و ۹۰‌درصد بسته‌بندی محصولات مراقبتی و بهداشت شخصی این شرکت بین‌المللی قابل بازیافت هستند و با اقداماتی از قبیل ارائه سری تک برای دو بطری شوینده در یک بسته‌بندی، گام‌هایی در کاهش مصرف پلاستیک در بین مصرف‌کنندگان ایرانی برداشته است.

به گفته مدیر ارشد ارتباطات و امور برون‌سازمانی این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، در راستای ترویج سبک زندگی پایدار و برای کمک به توسعه کسب‌و‌کار تامین‌کنندگان داخلی، ۹۰‌درصد موارد موردنیاز برای بسته‌بندی محصولات مجموعه به‌صورت داخلی تامین می‌شود.

مهدی نورانی، یکی از برنامه‌های آینده این شرکت را کاهش مصرف رزین در محصولات عنوان و تاکید کرد: «در راستای کاهش اثرات سوء زیست‌محیطی ناشی از کسب‌‌و‌کار مجموعه، شرکت یونیلیور از سال ۲۰۱۲ ماده اولیه PVC (نوعی پلاستیک پرکاربرد) را ‌از بسته‌بندی خود حذف کرده است. همچنین از سال ۲۰۱۴ مصرف کیسه پلاستیکی منع و کیسه کاغذی در شرکت استفاده می‌شود که این موضوع باعث کاهش مصرف سالانه ۲۵ تا ۳۰ تن کیسه پلاستیکی بین کارکنان این شرکت شده است.»

جمع‌آوری و پردازش بسته‌بندی پلاستیکی، در کنار افزایش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در راس تعهدات سازمانی یونیلیور، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی کالاهای مصرفی در جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلاستیک مصرف زیبایی کالاهای مصرفی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است