Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هیات داوران چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه از میان ۲۵۴ اثر ارسالی ۳۰۰ شاعر از ۲۷ استان کشور در بخش عاشورایی "ناصر دوستی" از زنجان را حائز رتبه اول دانست و "امیر رسولی" از زنجان و "شکیبا غفاریان" از شاهرود هم عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش ایثار و شهادت هم داوران این کنگره رتبه اول را شایسته "رضا اسمخانی" از زنجان دانستند و "آزاده سالمی" از اصفهان جایگاه دوم را به دست آورد و شعر "مهرداد انتظاری" از تهران هم رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنگره از خانواده شهیدان قاسمعلی رستمی، شکیبا سلیمی، حسین نامور و محمدجواد کاکه جانی قدردانی شد.

محمد منتشلو، نایبعلی رستمی، عین‌الله عبداللهی و علی‌داد خیری هم خادم‌تلحسین‌های قروه‌ای بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این کنگره از سید باقر موسوی، منصور ملاولی، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، علی احسان فریدونی و مائده زارعی شعرای آیینی قروه و نیز مصطفی محدثی خراسانی و رامین کرمی داوران کنگره تجلیل شد.

دکتر محمود اکرامی و رضا اسماعیلی از شعرای آیینی برجسته کشور هم مهمان این کنگره بودند که از آنان تجلیل شد.

۳۰۰ اثر از  شاعران آیینی ۲۷ استان کشور تا ۳۱ شهریور ۲۵۴ اثر به دبیرخانه دائمی چهاردهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی ارسال کرده‌اند. مصطفی محدثی خراسانی و رامین کرمی داوری آثار این دوره را برعهده داشتند.

این دومین سالی است که کنگره شعر عاشورایی قروه به دلیل شرایط کرونا به ۲ صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود و شعرای شهرستان با حضور در سالن شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی و دیگر شعرا بصورت مجازی، این رویداد فرهنگی را دنبال می‌کنند.

کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از اهداف این کنگره است.

این کنگره در ۲ بخش اصلی و جنبی برگزار شد و در بخش ویژه با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشعاری به زبان‌های فارسی، کُردی و ترکی پذیرفته شده است.

یکی از برنامه‌های جنبی این کنگره برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی است که در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی دایر شده و ۲۵ قطعه عکس از ۱۴ عکاس قروه ای به نمایش درآمده است.

برچسب‌ها کردستان دفاع مقدس سنندج شعر قروه عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دفاع مقدس سنندج کردستان دفاع مقدس سنندج شعر قروه عاشورا شعر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴