Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، شمار موارد ابتلای جهانی به ویروس کرونا در یک هفته اخیر در ادامه روند نزولی به بیش از ۲۳۵ میلیون و ۴۳۹ هزار نفر رسید.

آمار موارد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا نیز همچنان رو به کاهش بوده و با ثبت پنج هزار و ۸۱۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه تا شنبه) که در مقایسه با بدترین آمار دوران شیوع بیماری، به میزان یک سوم برآورد شده، تا کنون به بیش از چهار میلیون و ۸۱۱ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار جانباختگان ویروس کرونا در جهان در حالی در فاصله حدود دویست هزار نفری تا ثبت پنج میلیونی قرار گرفته است که نزدیک به نیمی از این آمار در قاره آمریکا (بیش از دو میلیون و ۲۴۲ هزار نفر) ثبت شده است.

به نوشته افه، تا کنون بیش از شش میلیارد و یکصد میلیون دُز واکسن از شرکت‌های مختلف تولیدی در جهان تزریق شده است اما فقیرترین کشورها همچنان در زمینه دسترسی به واکسن‌ها با مشکل مواجهند.

قاره آفریقا با دشواری‌های متعدد، روند کند واکسیناسیون را پشت سر می‌گذارد اما بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در سایر نقاط جهان همچون آمریکا، روسیه و برزیل مشاهده می‌شود.

مکزیک، مالزی، ترکیه و ویتنام نیز همچنان در فهرست کشورهای با بیشترین شمار جانباختگان در یک هفته گذشته قرار دارند.

شیوع گونه دلتا از ویروس کرونا که در حال حاضر به سویه غالب در سطح جهانی تبدیل شده، توجیه این حقیقت است که هنوز نمی‌توان همه‌گیری را کنترل کرد. با این حال آمار بالای واکسیناسیون در کشورها بیانگر این مهم است که واکسن‌ها تا حدود زیادی از مرگ‌ومیر و ابتلای وخیم بیماران جلوگیری می‌کند. همچنین موارد جدی که می‌تواند منجر به مرگ شد، عمدتا در میان افراد واکسینه نشده رخ می‌دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا برزیل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا قاره آفریقا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا برزیل ویروس کرونا مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد

مهدی اسلام‌خواه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

او گفت : حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آنها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد.

اسلام خواه گفت : تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید