Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهرام کرمی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با قاچاق دارو که با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط در دادسرای مرکز استان برگزار شد، با اشاره به ابلاغیه جدید دادستان کل کشور مبنی بر برخورد جدی تر با قاچاق دارو، اظهار کرد: در این راستا، پلیس امنیت اقتصادی و انتظامی استان و ماموران گمرک در قالب کمیته مشترک در مبادی رسمی ضمن رصد دقیق واردات و صادرات با قاچاق دارو مقابله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کمیته نیز در صورت کشف داروی قاچاق ضمن تشکیل پرونده قضایی نسبت به معرفی عامل یا عاملین قاچاق به مرجع ذیصلاح قانونی اقدام کند.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم بازرسی دقیق تر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از تمام داروخانه های سطح شهر، گفت: در صورت کشف داروی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و یا عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع ضمن ضبط اقلام مکشوفه و تشکیل پرونده قضایی، عاملان را هم به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی کنند.

وی با ارائه طرح تشکیل کمیته ای مشترک با حضور بازرسان معاونت غذا و دارو و مأموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان تاکید کرد: مواجهه شدن با موارد خارج از ضوابط قانون از جمله عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع، داروی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، سوء استفاده از ارز دولتی و عرضه دارو توسط این کمیته باید گزارش شده تا نسبت به تشکیل پرونده قضایی و معرفی عاملان اقدام شود.

کرمی با تاکید بر لزوم پررنگ تر شدن نقش اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی، بازرسان اتاق اصناف و کلانتری های مربوطه و ورزش و جوانان در بحث مقابله با قاچاق دارو، یادآور شد: این نهادها باید از طریق ایجاد گشت مشترک ضمن بازدید از واحدهای صنفی عطاری، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و باشگاه های پرورش اندام در صورت مواجه شدن با عرضه، توزیع و نگهداری و فروش دارو خارج از شبکه توزیع داروی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته و پودرهای نیروزای غیرمجاز ضمن توقیف و ضبط داروها با تشکیل پرونده قضائی عامل یا عاملین به مرجع صلاحیت دار قانونی معرفی کنند.

وی ادامه داد: از طرفی محل فعالیت متصدیان عطاری های فاقد مجوز و متخلف با رعایت مقررات قانونی پلمب شود.  

دادستان کرمانشاه بااشاره به فعالیت فروشنده های سیار داروهای غیرمجاز، اضافه کرد: دستگاه های ذیربط ضمن تشکیل کمیته ای نسبت به شناسائی افراد سیار فروشنده دارو غیرمجاز خصوصاً در اطراف میدان آزادی کرمانشاه اقدام و ضمن ضبط و توقیف داروهای غیرمجاز عامل یا عاملین فروش دارو به مرجع صلاحیت دار قضایی معرفی کنند.

وی به تبلیغ، عرضه و فروش دارو به صورت غیرمجاز از طریق فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود: پلیس فتا ضمن رصد لازم نسبت به شناسایی عاملین اقدام و جهت اقدام عملیاتی به پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان کرمانشاه معرفی کند.

کرمی با تاکید براینکه هر دستگاه و کمیته ای باید ماهانه نتیجه اقدامات خود را به دادسرا گزارش کند، گفت: سازمان های کاشف باید آسیب های موجود در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق دارو را احصاء و جهت اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور عملکرد مطلوب اعلان کنند.

برچسب‌ها دادستانی کل کشور داروخانه قاچاق کالای قاچاق کرمانشاه پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور داروخانه قاچاق دادستانی کل کشور داروخانه قاچاق کالای قاچاق کرمانشاه پلیس فتا قاچاق دارو تشکیل پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی

دادستان کرمان گفت: دادستانی با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، مهدی بخشی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: سند تحول قضائی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است.

وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و افزود: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سخت‌کوشی در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و تصریح کرد: در ابتدای سال جاری ٧٩ برنامه در راستای سند تحول قوه قضائیه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به تهیه کاربرگ‌هایی جهت نظارت بیشتر بر دادسراهای سراسر استان گفت: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از جهت انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسراهای استان به صورت دقیق شناسایی می‌شود.

بخشی خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و افزود: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد.

وی هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به همه مقامات قضائی استان توصیه کرد، مبارزه جدی با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولینی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده نیز داشته باشند.

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان بیان کرد: الحمدالله با اقدام جهادی و شبانه‌روزی در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودروها اقدام شود.

بخشی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبارها و پارکینگ‌های خودروهای توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودروها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضائی لازم، موانع موجود را در جهت تعیین تکلیف آن‌ها رفع کنند.

کد خبر 749647

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی