Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی داوران اظهار داشت: در بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی که ۲۰ مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود تماشاگرانی که هر ۲ دور واکسن کرونا را زده باشند می‌توانند به استادیوم بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه جوانب در حال بررسی است و طی ۲ روز آینده حتما درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد. به هر حال ما تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم و مسئولان وزارت ورزش هم در این راه خیلی به ما کمک کرده اند. امیدوارم بتوانیم در بازی ایران و کره جنوبی از تماشاگرانمان استفاده کنیم.

طی روز‌های آینده نظر خودمان را درباره حضور بانوان در ورزشگاه اعلام خواهیم کرد

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان در ورزشگاه نیز بیان کرد: در مورد بانوان هم صحبت‌هایی انجام شده است. اجازه دهید بعد از تصمیم نهایی، نظر خودمان را درباره حضور بانوان در ورزشگاه اعلام خواهیم کرد. در هر صورت به خاطر اینکه ورزشگاه آزادی بسیار بزرگ است ما تلاس داریم تعدادی را به ورزشگاه راه بدهیم.

تمامی شرایط برای میزبانی از مسابقات مقدماتی جام جهانی فراهم شده است

کامرانی فر درباره ورورد var که قرار است امشب وارد ایران شود گفت: امشب قرار است سیستم کمک داور ویدیویی با تمام تجهیزات و امکانات وارد کشور شده و ما آن را به استادیوم آزادی خواهیم برد. کار‌های مربوط به نصب این سیستم تماما انجام شده است. قبل از آمدن VAR به ایران ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده ایم که آمادگی لازم برای استفاده از این سیستم را در کشورمان داریم. تمام شرایط مربوط به میزبانی از مسابقات مقدماتی جام جهانی فراهم شده است. ما بعد از بازی تیم ملی قرار است از کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در حضور چند تماشاگر برگزار می‌شود؟ از VAR در مسابقات لیگ هم استفاده خواهیم کرد

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال افزود: اگر قرار باشد بازی ایران و کره جنوبی را به صورت آنلاین یا آفلاین برگزار کنیم، در کل ورود VAR به ایران خیلی خوب است و این سیستم برای همیشه در ایران باقی خواهد ماند. در مورد VAR فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را به خوبی انجام داده است. در هر صورت هدف ما در فدراسیون این است که بتوانیم قدم‌های لازم را برای استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی به خوبی پیش ببریم. همچنین ما می‌خواهیم در کنار بازی‌های تیم ملی از آن در مسابقات لیگ برتر هم استفاده کنیم.

به زودی آموزش داوران ویدیویی را شروع می‌کنیم

کامرانی فر ادامه داد: ممکن است ما برای سال اول نتوانیم هر ۲۴۰ بازی لیگ برتر را با سیستم کمک داور ویدیویی برگزار کنیم، اما یک تعداد محدودی را به فیفا اعلام کرده و می‌خواهیم تعداد خاصی از بازی‌ها را با VAR برگزار کنیم. در هر صورت ما قدم به قدم جلو می‌رویم و در حال حاضر مرحله اول را پشت سر گذاشته و وارد گام دوم شده ایم. در قدم دوم برنامه ما آموزش داوران برای استفاده از سیستم VAR است. در روز‌های آینده داوران مربوط به کمک داور ویدیویی را انتخاب خواهیم کرد و آن‌ها بعد از موفقیت در آزمون مدرک مربوط به آن را دریافت خواهند کرد.

داورانی می‌توانند در اتاق VAR بنشینند که مجوز آن را دریافت کرده باشند

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بیان کرد: داورانی می‌توانند در اتاق VAR بنشینند که مدرک مربوط به آن را کسب کرده باشند. به نظر من گرفتن این مدرک یک تا ۳ ماه به طول خواهد انجامید.‌ ای کاش این تلاش‌ها از قبل صورت گرفته می‌شد که ما مشکلی برای استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی نداشته باشیم. به هر حال دوستان قبلی ما در این راه خیلی تلاش کردند، اما مسیری که در پیش گرفتند درست نبود.

از داوران معروف در اتاق VAR استفاده نخواهیم کرد

کامرانی فر درباره اسامی داورانی که می‌توانند در اتاق سیستم کمک داور ویدیویی قرار بگیرند نیز گفت: تا امروز حدود ۳۰ داور برای اتاق VAR انتخاب شده اند. ما باید داورانی را برای این موضوع انتخاب کنیم که کمتر درون زمین حضور داشته باشند. ما در حال حاضر نمی‌توانیم داوران معروف خودمان را به اتاق VAR ببریم، زیرا آن‌ها را برای قضاوت در داخل زمین نیاز داریم.

داوران در مسابقات لیگ اگر اشتباه کنند، محروم خواهند شد

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره رقم قرارداد داوران و اینکه تا امروز چند درصد افزایش داشته است عنوان کرد: در مورد رقم قرارداد داوران باید بگویم که در لیگ‌های مختلف متفاوت بوده است. در هر صورت اختلافاتی بین داوران خانم و آقا وجود دارد که ما باید در آینده این درصد رقم را همسان سازی کنیم. درصد رقم داوران ما هر چند سال یک بار، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. ما امروز کلاسی را برای دانش افزایی داوران برگزار کردیم و تمام مسئولان و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم در آن حضور داشتند. امیدوارم در فصل جدید داوران با دقت بالا و شریاط خوب، مسابقات لیگ را شروع کنند. با دستور عزیزی خادم داورانی که در مسابقات لیگ برتر اشتباه داشته باشند محروم و جریمه خواهند شد.

کامرانی فر درباره آینده کاری خود در فدراسیون فوتبال نیز گفت: در این مورد نمی‌خواهم اظهار نظری انجام دهم. تمام تلاش من این است که بتوانم اهداف فدراسیون فوتبال را به خوبی جلو ببرم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال سیستم کمک داور ویدیویی برای استفاده مسابقات لیگ درباره حضور کامرانی فر اتاق VAR لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه شهداب یزد که در این فصل نتوانست عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد حالا با تدابیر مدیریت این باشگاه در آستانه گرفتن میزبانی جام باشگاه های آسیا است.

به همین منظور میلاد تقوی و وحید مرادی رییس و نایب رئیس فدراسیون والیبال سه شنبه به یزد سفر خواهند کرد تا در دیدار با استاندار یزد و امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد درباره میزبانی جام باشگاه های آسیا صحبت کنند.

احتمالا سه شنبه پس از جلسه فدراسیون با مسئولان یزد خبر میزبانی این شهر اعلام خواهد شد تا باشگاه شهداب یزد برای سومین سال پیاپی و این بار به عنوان میزبان در جام باشگاه های آسیا شرکت کند.

این میزبانی می تواند بهترین خبر برای هواداران تیم شهداب یزد باشد که پس از دو سال ناکامی بالاخره عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورند و یکی از اهداف بلند مدت خود از زمان تشکیل این باشگاه برسند و هم انتقام فینال لیگ برتر را از فولاد سیرجان ایرانیان بگیرند. البته در این مسیر تیم ناگویا ژاپن نیز حضور دارد که احتمالا تا شهریور ماه که آغاز این جام است انتقال نیمیر عبدالعزیز هلندی را قطعی کرده است.

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران