Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@16:12:33 GMT

رکورد 10 ماهه وام مسکن شکست +نمودار

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۱۱۷۳

رکورد 10 ماهه وام مسکن شکست +نمودار

امتداد -  هزینه وام مسکن برای مجردین پس از 10 ماه از مرز 19 میلیون تومان عبور کرده و به بیشترین میزان خود از آذر سال گذشته تا کنون رسید. این اتفاق سبب شد تا نرخ سود نیز به سطح بی سابقه ای دست پیدا کند.

 

 

  به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (به‌صورت خلاصه تسه) امتیاز استفاده ای معادل با 500 هزار تومان دارد که در بانک مسکن خرید و فروش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتریان و خریداران این دسته از اوراق جهت خرید وام به این بانک مراجعه کرده و بوسیله آن می توانند برای خرید خانه اقدام کنند.

 

 

 

در همین رابطه هزینه وام مسکن برای متقاضیان در بازه 10 ماهه به حداکثر خود رسیده و این اتفاق نرخ سود را نیز جابجا کرد.

هزینه خریداوراق مسکن در مهر ماه

هر ورق از اوراق تسه در روز شنبه 10 مهر ماه قیمتی معادل با 68 هزار  و 920 تومان داشت. 

   

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین را 240 میلیون تومان اعلام کرده است، مجردها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود. 

بنابراین مجردها برای اخذ وام مسکن در امروز باید 19 میلیون و 300 هزار تومان و متاهلین 33 میلیون و 100 هزار تومان اوراق تهیه می‌کردند.

بررسی آمارهای هزینه وام مسکن نشان می دهد برای نخستین بار از 5 آذر سال گذشته تاکنون هزینه وام برای مجرد ها از مرز 19 میلیون تومان عبور کرده و این رقم برای متاهلین به فراتر از 33 میلیون تومان رسیده است.

هزینه نهایی وام مسکن نیز که در آن متقاضیان باید در طول 12 سال به بانک مسکن باز پرداخت کنند برای مجردین معادل با 179 میلیون و 410 هزار تومان و برای متاهلین برابر با 333 میلیون تومان بوده است.

نرخ سود موثر وام مسکن

نرخ سود وام مسکن نیز از طریق محاسبه هزینه نهایی برآورد می شود. این نرخ به طور رسمی 17.5 درصد اعلام شده اما با توجه به آن که دریافت کنندگان وام دو هزینه را برای اخذ وام می پردازند دیگر در سطح اولیه نخواهد بود.

در 10 مهر 1400 سطح این نرخ برابر با 21.44 درصد بوده که بیشترین نرخ در 10 ماه اخیر بوده است.

   

هزینه کل وام مسکن در طول 12 سال

 به طور کلی این سطح از افزایش در هزینه وام مسکن در روزهای اخیر در نتیجه جهش هایی بود که درابتدای مهر ماه رخ داد. طبق بررسی های آماری رشد هفت روزه وام مسکن در ابتدای مهر ماه برابر با 12 درصد بوده که بیشترین رشد هفت روزه در سال جدید به شمار می آمد.

اکنون نیز همچنان مسیر این متغیر رو به افزایش بوده و انتظار روند افزایشی در هزینه وام را رقم زده است.

   

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: هزینه وام مسکن میلیون تومان وام مسکن هزار تومان بانک مسکن نرخ سود مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • اریک تن باخت؛ ثبت یک رکورد فاجعه و بی‌سابقه در تاریخ منچستریونایتد!
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!