Web Analytics Made Easy - Statcounter

حراجی کریستیز به زودی تابلو نقاشی را به حراج خواهد گذاشت که می‌تواند رکورد فروش آثار «پیتر دویگ» یکی از بزرگترین هنرمندان معاصر را بشکند.

به گزارش ایسنا، تابلو نقاشی «غرق‌شده» که در سال ۱۹۹۰ توسط «پیتر دویگ» نقاش بریتانیایی خلق شده است از جمله آثاری خواهد بود که در حراجی ماه آینده کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابلو نقاشی یک قایق سفید شناور در یک تالاب را به تصویر می‌کشد. انتظار می‌رود این اثر هنری در حراجی هنر معاصر ماه نوامبر کریستیز به قیمت ۳۵ میلیون دلار فروخته شود.

این نقاشی یکی از چندین اثر مجموعه نقاشی‌های «قایق» این هنرمند است که در فاصله ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ خلق شدند و در آن‌ها یک قایق تنها در پس‌زمینه نیمه انتزاعی به تصویر کشیده شده است. «دویگ» فضای وهم‌آور این مجموعه نقاشی‌ها را از پایان فیلم ترسناک «جمعه سیزدهم» الهام گرفته است. «غرق‌شده» از نخستین آثار این هنرمند در مجموعه «قایق» به شمار می‌رود.

ماه آینده این نقاشی برای سومین بار در یک حراجی به فروش گذاشته خواهد شد. در ماه می‌سال ۲۰۱۵، یک مجموعه‌دار اروپایی ناشناس این نقاشی را به قیمت ۲۶ میلیون دلار در حراجی نیویورک خرید تا در آن زمان رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته شود.

در سال ۲۰۰۲ نیز این نقاشی در حراجی ساتبیز به قیمت ۴۵۵،۴۰۰ دلار فروخته شده بود.

در حال حاضر تابلو نقاشی «رزدال» (۱۹۹۱) که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۲۸.۸ در حراجی فیلیپس فروخته شد به عنوان گرانترین اثر «دویگ» شناخته می‌شود.

اگر «غرق‌شده» به قیمت پیش‌بینی‌شده فروخته شود، رکورد فروش آثار این هنرمند بار دیگر شکسته می‌شود و «دویگ» در فهرست گران‌ترین هنرمندان زنده دنیا قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، «جف کونز» هنرمند آمریکایی برای مجسمه «خرگوش» که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹۱.۱ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت به عنوان گرانترین هنرمند زنده جهان شناخته می‌شود. «دیوید هاکنی» هنرمند بریتانیایی در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حراجی کریستیز تابلوی نقاشی هنرمندان تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت

باشگاه لیورپول بعد از حاشیه‌های اخیر محمد صلاح تصمیم دارد این بازیکن را در لیست فروش این باشگاه قرار دهد. 

به گزارش تابناک ورزشی‌؛ محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد