Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از راه‌اندازی خانه عروسک‌های دست ساز بومی، محلی و نمایشی در هفته ملی کودک در استان خبر داد.

سعیدرضا کامرانی یکشنبه ۱۱ مهرماه در یک کنفزانس خبری گفت: قرار است با راه‌اندازی خانه عروسک‌های دست‌ساز فارس، بیش از ۵۰۰ عروسک برگزیده جشنواره ساخت عروسک‌های دست ساز به نمایش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک با محوریت کانون و در سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، افزود: همه برنامه‌های حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذرای اجتماعی اجرایی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین عضویت کودکان علاقمند در مراکز فرهنگی، هنری این کانون، نشست مجازی با حضور مادر شهید مدافع حرم، فراخوان ارسال کلیپ مهربانی، خاطره گویی و قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای با عنوان «خاطرات بامزه من و ماسکم»، شعر خوانی با موضوع «من شعر می‌خواندم با شاپرکم گاهی» و تولید محتوا در این زمینه، برنامه سفر به سلامت با رویکرد سفر مجازی به مکان‌های میراثی و جذاب ایران، برگزاری نمایشگاه از ۸۰ نقاشی برگزیده بین‌المللی اعضای کانون و رونمایی از سی دی قصه‌های صوتی و دو جلد کتاب را خاطرات از عمده برنامه‌های ملی هفته کودک اعلام کرد.

کامرانی با بیان اینکه روز شمار این هفته با عناوینی چون؛ «کودک صلح بازی و نشاط»، «باورهای دینی و معنویت»، «خانواده، آموزش، مهارت‌های زندگی»، « امنیت، بهداشت و سلامت جامعه و « کتاب، هنر، ادبیات»، هفته ملی کودک را ۱۶ تا ۲۲ مهرماه اعلام و عنوان کرد: در تمام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس آیین آغاز این هفته به صورت رسمی برگزار خواهد شد.

سعیدرضا کامرانی با بیان اینکه زندگی آپارتمان نشینی محدود، موجب شده تا کودکان نتوانند کودکی کنند و در اسارت دیوارها قرار گرفته‌اند، گفت: باید محیط محله‌ها و شهرها را برای زیست مناسب کودکان و نوجوانان را مناسب‌سازی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات برای کودکان ونوجوانان در نقاط مختلف شهر شیراز، گفت: عدم برخورداری کودکان از برخی نیازها موجب بروز آسیب‌های جدی می‌شود تا جایی که حقوق بسیاری از کودکان ونوجوانان حتی از طرف نزدیکانشان نادیده گرفته می‌شود.

کامرانی با اشاره به اینکه امروز آمار دقیقی از کودک آزاری نداریم، گفت: تماس‌های مکرر با مرکز ۱۲۳، شکایات و مراجعات حضوری و پرونده‌های قضایی نشانگر فراوانی بسیار در بحث کودک آزادی در زمینه‌های جسمی، جنسی، روحی، عواطفی و روانی است که با آموزه‌های انسانی اسلامی و تمدنی ما منافات دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته ملی کودک فارس شهر شیراز عروسک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس عروسک های دست ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت با بیش از ۳۰ اجرا در استان کرمان حضور دارد.

اکبر خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در استان کرمان حضور دارد و بیش از ۳۰ اجرا در مناطق مختلف استان خواهد داشت.

وی افزود: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش عروسکی «استخوان ماهی جادویی» یکی از نمایش‌های پرمخاطب کانون در سال جاری، امروز جمعه هفتم اردیبهشت مهمان مردم رفسنجان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با قدردانی از همکاری شهرداری و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در اجرای این نمایش تصریح کرد: این نمایش امروز ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: در خلاصه این نمایش عروسکی، سارا فرزند بزرگ پادشاه و ملکه است و ۱۸ خواهر و برادر دارد؛ حقوق پادشاه کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و ملکه نیز بیمار است‌. فرشته از سارا می‌خواهد تا با استخوان ماهی‌ای که در اختیارش هست آرزویی کند تا برآورده شود. اما ترجیح سارا چیز دیگری است.

کد خبر 748043

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • هفته زمین پاک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه