Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شده ایرانیان در فاصله سال های 1397 تا 1399 بیش از 7 میلیارد دلار ارز برای خرید خانه به ترکیه برده اند.


به گزارش عصرایران "مجتبی یوسفی" نماینده اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در توییتی نوشت: "پس از نقش ایران در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ترکیه را از ورشکستگی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۹۷ تا ۹۹ معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی‌های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند."


بر اساس آمارهای اعلام شده در ترکیه ایرانیان طی 3 سال گذشته و از زمان اعمال تحریم های آمریکا، جزء 3 کشور اول خریدار خانه در ترکیه بوده اند.


کارشناسان و ناظران نسبت به خروج ارز برای خرید املاک در ترکیه هشدار داده و همزمان تاکید دارند ریسک سرمایه گذاری در بازار املاک کشورهایی چون ترکیه یا گرجستان به امید دریافت اقامت با توجه به تغییر قوانین این قبیل کشورها بالاست.


دولت ترکیه طی 2 سال گذشته و برای جذب بیشتر سرمایه های خارجی قوانین اعطای اقامت خود را تغییر داده و از شرط خرید 1 میلیون دلار ملک به خرید 250 هزار دلار واحد مسکونی رسانده است.


بر اساس این قانون، هر شهروند خارجی که ملکی به ارزش دستکم 250 هزار دلار را در ترکیه خریداری کند، مجوز اقامت در این کشور را دریافت می کند.


بر اساس آمارها در یک سال گذشته ایرانی ها در صدر آمار شهروندان خارجی خریدار املاک در ترکیه بوده اند و بیش از 5 هزار واحد مسکونی خریداری کرده اند.


روس ها و عراقی ها از دیگر مشتریان خرید خانه در ترکیه هستند. بازار املاک ترکیه که در پی بحران همه گیری کرونا در رکورد به سر می بُرد به برکت خرید هزاران واحد مسکونی از سوی مشتریان خارجی طی ماه های گذشته احیا شده و با رشد ورود گردشگران خارجی به ترکیه در سال 2021 در مقایسه با کاهش فاحش گردشگران خارجی در سال 2020، اقتصاد ترکیه دوره بازیابی پس از کرونا را می گذراند.


این در حالی است که اقتصاد ایران به واسطه تحریم ها و بحران همه گیری کرونا در شرایط بسیار دشواری به سر می برد، با معضل مضاعف فرار سرمایه به ترکیه هم مواجه  است و طی 3 سال گذشته دهها میلیارد دلار ارز به بهانه مهاجرت و یا خرید املاک در ترکیه یا دیگر کشورها از کشور خارج شده است.

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میلیارد دلار ارز ارز برای خرید سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در بازی خارج از خانه

تیم فوتبال النصر بازی خارج از خانه در لیگ حرفه‌ای عربستان را با پیروزی به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته بیست‌ونهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان شنبه شب تیم النصر ریاض با حضور کریستیانو رونالدو در خانه الخلیج به میدان رفت و در پایان با گل دقیقه 68 آیمریک لاپورت یک بر صفر به پیروزی رسید.

تیم فوتبال النصر ریاض با کسب این پیروزی خارج از خانه 71 امتیازی شد و رتبه دوم جدول 18 تیمی لیگ حرفه‌ای عربستان را حفظ کرد. الهلال با 80 امتیاز و یک بازی کمتر صدرنشین مسابقات است.

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد