Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@08:24:43 GMT

ایران مسافران امارات را تور می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۲۴۱

با آغاز اکسپوی دوبی، شرکت‌های ایرانی به دنبال آن هستند که با استفاده از ظرفیت‌های فعال شده در کنار توسعه تجارت، در حوزه گردشگری نیز اقداماتی جدید انجام دهند.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که بنا بود سال گذشته برگزار شود اما با توجه به شیوع جهانی کرونا به تاخیر افتاد از چند روز قبل رسما کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه جهانی که از حدود ۱۷۰ سال قبل برگزاری آن آغاز شده، برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه و به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این برنامه شش ماهه خواهد بود و از نهم مهر ماه امسال تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

برنامه ریزی‌ها نشان می‌دهد که حدودا ۲۵ میلیون بازدیدکننده از ۱۹۲ کشور جهان در طول این مدت به دوبی سفر خواهند کرد و از این رو ظرفیتی قابل توجه برای معرفی شرکت‌ها و زیرساخت‌های ایران به وجود آمده است.

در طول هفته‌های گذشته جلسات گسترده‌ای برای حضور حداکثری شرکت‌های ایرانی در اکسپو دوبی برگزار شده و سازمان توسعه تجارت در کنار اتاق بازرگانی مقدمات حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی آنها در محیطی که به ایران اختصاص داده شده را فراهم کرده‌اند.

در کنار استفاده از ظرفیت مذاکره و عقد قراردادهای تجاری جدید به نظر می‌رسد ایران نیم نگاهی نیز به جذب ۲۵ میلیون بازدیدکننده از امارات متحده عربی دارد. ایران که از زمان شیوع کرونا، صدور ویزای گردشگری را متوقف کرده بود از چند روز قبل با رعایت پروتکل‌ها این فرایند را از سر گرفته است و اکسپو دوبی می‌تواند در این حوزه گامی مهم باشد.

علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران می‌گوید امیدواریم بتوانیم در فرصت اکسپو دوبی با پکیج‌هایی که شرکت‌های مسافرتی تدوین کرده‌اند دست‌کم ۵ درصد از ۲۵ میلیون جمعیتی که در این شش ماه وارد امارات می‌شوند را جذب کشور کرده و در مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار پذیرای آن‌ها باشیم.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان این مطلب توضیح داد: بیشتر از یک سال است که هر هفته در سازمان توسعه و تجارت ایران جلسات مشترکی داشتیم و در نهایت قرار شد که برای اولین بار اتاق بازرگانی ایران کمیته‌ای به نام کمیته اکسپو تشکیل داده و مسئولیت برنامه‌ریزی و اعزام هیات‌های تجاری را بر عهده بگیرد.

عبدالملکی ادامه داد: خوشبختانه کمیته اکسپو اتاق ایران برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری جلسات B۲B مفید میان تجار ایرانی با تجار سراسر دنیا در دوبی را ترتیب داده و امیدواریم بتوانیم از تجارب و دانش کشورهای دیگر در صنعت گردشگری نهایت بهره را ببریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت نمایشگاه از حدود ۹۵ درهم شروع شده و حداکثر به ۱۵۰ درهم می‌رسد و بلیت افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال رایگان و بلیت همراهان این افراد هم با ۵۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود گفت: قرار بر این است که هر هفته از یکی از استان‌های کشور در پاویون ایران حضور داشته باشند و به مدت یک هفته جاذبه‌های قومی، محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی، غذاهای سنتی و ... را به معرض نمایش بگذارند.

عبدالملکی با بیان اینکه ایران باید فرصت برگزاری اکسپو در امارات به خصوص به دلیل نزدیکی جغرافیایی آن غنیمت دانسته و از آن نهایت استفاده را داشته باشد یادآوری کرد: پیش‌بینی‌شده ۱۹۲ کشور در این رویداد حاضر شده و فضایی بالغ بر ۵۰۰ هکتار را در بر گرفته و ۲۵ میلیون نفر در امارات از این رویداد بین‌المللی بازدید خواهند داشت. این رویداد یکی از پربازدیدترین رویدادهای فرهنگی جهان است و در نوع خود بی‌نظیر است و باعث رشد و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ۲۵ میلیون شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی در جامعه و میان کارکنان سازمان‌ها و خانواده‌های آنان گفت: امیدآفرینی باید یکی از مؤلفه‌ها و خروجی‌های شورای فرهنگی باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در نخستین نشست شورای فرهنگی و ورزشی این شرکت که به میزبانی پایانه میعانات گازی پارس جنوبی برگزار شد، به آموزه‌های دینی درباره ورزش و سلامتی اشاره کرد و گفت: ورزش و سلامتی باید همیشه در شرکت پایانه‌های نفتی ایران جاری و ساری باشد و نباید به آن موردی نگاه کرد.

وی خواستار برنامه‌ریزی مداوم در امور فرهنگی و ورزشی شد و افزود: در شورای فرهنگی باید با برنامه حرکت کرد و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه پارسال برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و تخصیص بودجه در حوزه فرهنگی را به مراحل خوبی رساندیم، گفت: امسال در همه حوزه‌ها از پروژه‌های جاری گرفته تا فعالیت‌های پروژه‌ای باید جذب اعتبار از بودجه‌های مصوب انجام شود.

غریبی با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی هدف‌گذاری داشته باشیم، تصریح کرد: انتظار ما در شورای فرهنگی امیدآفرینی میان کارکنان و خانواده‌ آنهاست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی و نشاط آفرینی در جامعه و میان کارکنان سازمان‌ها و خانواده‌های آنها بیان کرد: امیدآفرینی و نشاط آفرینی باید یکی از مؤلفه‌ها و خروجی‌های شورای فرهنگی باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مناسبتی به تنهایی کفایت نمی‌کند، گفت: محصول این برنامه‌ها باید ایجاد امید میان همکاران و خانواده آنها باشد.

غریبی همچنین خواستار برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای امسال شد و افزود: باید از اجرای برنامه‌های آنی و ناگهانی خودداری شود.

وی با تأکید بر جذب مخاطب در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: جذب مخاطب در کارهای فرهنگی بسیار مهم است و باید در همه برنامه‌ها به مخاطب توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر سرمایه‌گذاری در مساجد تأکید کرد و افزود: باید برای مقابله با تهاجم‌ فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان برنامه داشته‌ باشیم. یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها تقویت مساجد و برنامه‌ریزی برای حضور و انس جوانان و فرزندان با مساجد است.

غریبی بیان کرد: متأسفانه فضای رسانه‌ای که دشمنان ایجاد کرده‌اند از لحاظ فرهنگی به خانواده‌ها آسیب وارد کرده است، بنابراین برگزاری برنامه‌های ویژه و هدفمند فرهنگی بر مبنای آموزه‌های دینی برای خانواده‌های کارکنان می‌تواند موجب جذب مخاطب و اثرگذاری لازم شود.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۴ هزار نفر را به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام کردیم، افزود: اعزام این تعداد از همکاران ما و خانواده‌های آنان به مشهد مقدس هم موجب تقویت روحیه معنوی، ایجاد شور و شعف بین آنان شده و هم امیدآفرینی و نشاط را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه بیشترین آمار اعزام همکاران به مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی و سیاحتی را در سال ۱۴۰۲ داشتیم، ابراز امیدواری کرد این رکورد امسال شکسته شود.

غریبی همچنین بر اجرای آیین‌های پرشمار در نقاط مختلف کشور تأکید کرد و گفت: نباید اجرای آیین‌ها متمرکز به یک منطقه از مناطق عملیاتی باشد، زیرا خانواده‌های همکاران ما در سراسر کشور حضور دارند و شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در پنج نقطه کشور منطقه عملیاتی دارد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف در شهرهایی که خانواده‌های همکاران ما در آنها مستقرند نشان می‌دهد شرکت پایانه‌های نفتی ایران به همسران و پدران آنان احترام می‌گذارد و این خانواده‌ها در سراسر کشور دیده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه نگاه این شرکت باید فرامنطقه‌ای باشد، افزود: ما در پنج استان کشور منطقه عملیاتی داریم، بنابراین باید در این استان‌ها توزیع منابع را به‌صورت عادلانه انجام دهیم و منابع فرهنگی را با توجه به حضور خانواده‌ها در همه این مناطق توزیع کنیم، ضمن اینکه جزیره خارک نیز با توجه به اهمیت و حضور خانواده‌های ساکن در حد خودش باید دیده شود.

غریبی در پایان گفت: در روند برنامه‌ریزی شورای فرهنگی و ورزشی باید شاهد اقدام‌های ماندگار و اثربخش باشیم.

دیگر خبرها

  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴