Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:25:39 GMT

واکنش وزارت صمت به ماجرای واردات لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۳۶۱

واکنش وزارت صمت به ماجرای واردات لوازم خانگی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت گفت: از سال ۹۷ هیچ گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره‌ای و خارجی نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید عباسپور ثبت سفارش واردات لوازم خانگی را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ هیچ گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره ای و خارجی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مقررات صادرات واردات وزارت صمت افزود: دولت دوازدهم در سال ۹۷ به منظور حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد.

عباسپور بیان داشت: براساس همین تصمیمات گرفته شده، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت بیان داشت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره‌ای در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل مورد تاکید حاکمیت بوده و بر همین اساس این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالاهای مورد نظر همچنان تداوم دارد.

عباسپور در پایان ضمن اشاره به این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است و از سال ۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی مورد اشاره نداشته است، تصریح کرد: تحریم ها و خروج شرکت های لوازم خانگی خارجی باعث شد تا شرکت های داخلی به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت های جایگزین بین‌المللی بروند، برای تحقق این موضوع اطمینان از حمایت های دولت ضروری است که در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ گونه برنامه‌ای برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان لوازم خانگی واردات وزارت صمت لوازم خانگی ثبت سفارش وزارت صمت هیچ گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال