Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، 11 مهرماه) با سه هزار و 213 واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و 476 هزار واحدی قرار گرفت و در مقابل شاخص کل (هم‌وزن) با دو ‌هزار و 248 واحد کاهش به معاملات امروز خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، "شاخص کل قیمت" که به اختصار "شاخص کل" نامیده می شود، نشان‌دهنده تغییرات سطح عمومی قیمت‌ها در کل بازار است و میانگین افزایش یا کاهش قیمت سهام در بازار را بیان می‌کند؛ بنابراین در شاخص کل سهام شرکت‌های بزرگ‌تر و با ارزش‌ بازار بالاتر اثر بیشتری بر مقدار شاخص کل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مقابل، شاخص دیگری به نام "شاخص هم‌وزن" وجود دارد که اندازه شرکت‌ها در محاسبه آن چندان تاثیری ندارد و وزن همه شرکت‌ها یکسان در نظر گرفته می‌شود.
در معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و 225 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 67 هزار و 731 میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو ‌هزار و 248 واحد کاهش به 422 هزار و 578 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و 418 واحد افت به 266 هزار و 647 واحد رسید.
شاخص بازار اول 256 واحد و شاخص بازار دوم 12 هزار و 587 واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و 707 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و 355 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با 542 واحد، گسترش نفت‌وگاز پارسیان (پارسان) با 412 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 373 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 344 واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با 344 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 292 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.
در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و 92 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 290 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 264 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 260 واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با 260 واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با 232 واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با 205 واحد و بانک ملت (وبملت) با 185 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
برپایه این گزارش، امروز نماد آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، بورس کالای ایران (کالا)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 470 ‌میلیون و 541 هزار برگه سهم به ارزش 12 ‌هزار و 225 میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس بیش از 18 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 21 هزار و 320 واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار سه میلیارد و 285 میلیون برگه سهم به ارزش 89 هزار و 420 میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، نفت ایرانول (شرانل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، صنعتی مینو (غصینو) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ‌ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت سرمایه گذاری معاملات امروز شاخص فرابورس پالایش نفت بر شاخص شاخص کل هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6087571 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار