Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گزارش های منتشر شده، از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز پلیس در شهر الرمادی واقع در غرب عراق حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک منبع آگاه عراقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «ناس» گفت که صدای انفجاری مهیب در خیابان 100 واقع در شهر الرمادی مرکز استان الانبار به گوش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصاویر منتشر شده از این انفجار، ستونی از دود غلیظ ناشی از آن را در آسمان نشان می‌دهد.
وی افزود: اطلاعات اولیه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که در پارکینگی در مجاورت مرکز پلیس استان الانبار در الرمادی پارک شده بود، حکایت دارد.
لحظاتی پس از انتشار این خبر، پایگاه خبری «العهد» نوشت که دلیل این انفجار، خودرویی بمب‌گذاری شده بوده که یک انتحاری در حال رانندگی آن بود.
برخی منابع نیز اعلام کردند که این انفجار هیچ تلفاتی نداشت و تنها موجب زخمی شدن پنج شهروند عراقی شده است که همگی برای درمان به بیمارستان دولتی الرمادی انتقال یافتند.
سرلشکر ستاد «ناصر الغنام» فرماندهی عملیات الانبار در توضیح این اخبار، طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، اعلام کرد که تروریست‌ها ناامیدانه تلاش داشت تا یکی از ادارات پلیس الرمادی را هدف قرار دهد اما نیروهای قهرمان در پلیس الانبار، خودروی بمب‌گذاری شده را هدف قرار دادند و با منفجر کردن این خودرو، راننده آن نیز کشته شد و هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.
یک منبع آگاه امنیتی خاطرنشان کرده که نیروهای پلیس حاضر در ایست بازرسی نزدیک ورودی مرکز پلیس الانبار از راننده این خودرو بیش از یک بار خواستند که توقف کند اما وی توقف نکرد به همین دلیل به سوی خودرو تیراندازی شد که در نهایت موجب انفجار خودروی بمب‌گذاری شده مذکور و کشته شدن فرد انتحاری شد.
یک منبع آگاه پزشکی در بیمارستان آموزشی الرمادی اعلام کرد که پس از این انفجار؛ پنج مجروح از جمله سه نظامی و دو شهروند برای درمان به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

انتخابات زودهنگام، درمان مشکلات مزمن است
رئیس سازمان بسیج مردمی عراق تاکید کرد این تصور که عادی سازی روابط با دشمن، می‌تواند باعث رفاه و حل مشکلات کشور شود، توهمی بیش نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فالح الفیاض که به عنوان رئیس فهرست ”العقد الوطنی“ سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد دعوت‌ها در عراق به عادی سازی روابط با اسرائیل، دعوت‌های شوم عده‌ای مزدور است. عراق همواره شعار دفاع از مسایل امت به ویژه آرمان فلسطین را سر داده است.
الفیاض افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند نزد مردم این توهم را ایجاد کنند که عادی سازی با دشمن راه رفاه و عبور از مشکلات است. این تصور، فقط توهم و خیالبافی این شخصیت‌های ضعیف است. نمی‌توانیم از دشمن انتظار خیر داشته باشیم. کسی که سرزمین ما را غصب کرده و به زنان ما تجاوز و فرزندان ما را آواره کرده است، چطور می‌تواند پناهگاه و راه نجات باشد. این تصور، توهمی بیش نیست و الحمدالله شاهد واکنش سراسری در عراق به این گروه کوچک بودیم که می‌خواستند جامعه عراق را در این مسئله، نبض سنجی کنند و دیدند که عراق در دفاع از مسایل امت، مصونیت و انسجام دارد.
وی خاطر نشان کرد: انتخابات زودهنگام، درمان مشکلات مزمن است و اگر این انتخابات مانند دور‌های قبلی انتخابات باشد، همان نتیجه را به همراه خواهد داشت. مشکلات ما مربوط به زیرساخت‌های سیاسی این کشور است. عده‌ای می‌خواهند کشور طایفه‌ای تشکیل دهند تا خودشان رهبر آن طایفه و آن گروه باشند. ما باید درباره حل این مشکل با یکدیگر متحد شویم. همه عراقی‌ها باید در هدایت، امنیت، اقتصاد و برنامه ریزی برای آینده کشور مشارکت داشته باشند.

دبیر کل عصائب:موضع سیاسی ما در پایبندی به خط مقاومت ثابت است
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق موضع سیاسی ائتلاف الفتح عراق در انتخابات را پایبندی به خط مقاومت و مخالفت با بقای نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور دانست.
شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از شاخه‌های الحشد الشعبی عراق بیانیه اخیر آیت الله سیستانی را مهم ترین اتفاق در مرحله ماقبل انتخابات عراق توصیف کرد.
الخزعلی طی نطقی انتخاباتی گفت: ائتلاف الفتح عراق بر عدم ادغام یا انحلال الحشد الشعبی تاکید دارد، چیزی که مغایر با خواسته برخی کشورهاست.
او تاکید کرد: موضع سیاسی ما در پایبندی به خط مقاومت و مخالفت با بقای نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق ثابت است.

800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات عراق نظارت دارند
نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل می‌گوید که 800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات عراق نظارت دارند.
جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق تاکید کرد که 800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت.
به گزارش موازین نیوز، پلاسخارت در نشست خبری در شهر بصره عراق انتخابات را برای عراق مهم توصیف کرد و گفت: لازم است که این انتخابات شفاف برگزار شود.
او با اشاره به اینکه ماموریت هیات سازمان ملل در خصوص انتخابات عراق با هیات‌های قبلی متفاوت است، گفت: هیاتی که سال 2018 در فرایند انتخابات مشارکت داشت، فقط به مسائل امنیتی پرداخته بود، اما هم اکنون این هیات کمک فنی بزرگی به برگزاری انتخابات خواهد کرد .
فرستاده دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: در نتیجه کمک‌های فنی نمایندگی سازمان ملل متحد به کمیسیون انتخابات و نهادهای مربوطه ، انتخابات بسیار متفاوت خواهد بود.
او با اشاره به حضور تعداد زیادی از ناظران بین المللی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب و همچنین ناظرانی از نهادهای داخلی برای نظارت بر انتخابات عراق گفت: تعداد ناظران سازمان ملل به 800 نفر می‌رسد.
پلاسخارت برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق را به منظور گرامیداشت یاد کسانی دانست که با حضور در تظاهرات‌های اکتبر 2019 خواستار برگزاری انتخابات و ایجاد اصلاحات در کشورشان بودند.
او تاکید کرد: برگزاری انتخابات شفاف نخستین گام در مسیری است که به عراقی توانمند برای خدمت به شهروندانش منجر می‌شود.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است هجدهم مهر ماه جاری برگزار شود.

آماده باش نیروهای امنیتی/ مرجعیت دینی در برابر هرج و مرج آمریکایی
تلاش ها در عراق برای فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور ادامه دارد در همین خصوص نیروهای امنیتی عراقی به حال آماده باش درآمده اند و 2000 حوزه انتخاباتی هم در نظر گرفته شده است.
انتخابات پارلمانی پیش روی عراق چه نتایجی خواهد داشت و با چه استقبالی رو به رو خواهد شد و آیا می تواند تغییرات مورد نظر را ایجاد کند؟ اینها موضوعاتی است که از هم اکنون اذهان را در این کشور به خود مشغول کرده است.
به گزارش شبکه العالم، ناظران معتقدند که انتخابات عراق در مقطعی بسیار حساس برای آینده این کشور برگزار می شود و آمریکا امیدوار است بتواند تحولات مهمی به نفع نیروهای وابسته به خود ایجاد کرده و مصوبه پارلمان این کشور درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را دور زده و بقای خود را در این کشور تضمین کند.
به اعتقاد ناظران، آمریکا امیدوار است که این انتخابات بتواند موازنه قوا را در پارلمان به نفع اشغالگران تغییر داده و با تصویب قانون جدیدی، در مصوبه قبلی پارلمان مبنی بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تجدید نظر شود. آمریکایی ها همچنین امیدوارند دولتی را متناسب با دیدگاه ها و سیاست های خود در عراق روی کار بیاوردند و حشد الشعبی را منحل کنند. اینها تغییرات اساسی و بنیادین مورد نظر آمریکایی برای پس از انتخابات پارلمانی عراق هستند.
کارشناسان خاطرنشان کرده اند که در مقابل نیروهای عراقی از جمله گروه های مقاومت و حشد الشعبی و دیگر تشکل های این کشور که مخالف حضور اشغالگران آمریکایی هستند، نیز تلاش می کنند موقعیت خود را تثبیت کرده و معادله اخراج حضور آمریکایی از عراق را تقویت و تغییرات فراگیری در این کشور ایجاد کنند چرا که حضور اشغالگران آمریکایی مانع ایجاد دولتی ملی و مبارزه با فساد و وحدت ملت عراق می شود.
ناظران همچنین هشدار داده اند که آمریکا چنانچه موفق به تحقق اهداف و مطامع خود در عراق از طریق انتخابات نشود، اقدام به ایجاد هرج و مرج های امنیتی و آشوب می کند. علائم و نشانه های این آشوب را از همین حالا با طرح ادعای تقلب در انتخابات، می توان دید و هدف از طرح این ادعا حمله به نیروهای حشد الشعبی است. کما اینکه مراجع دینی هم درباره این توطئه هشدار داده اند.
در همین راستا ناظران معتقدند این انتخابات به چند دلیل با همه انتخابات پیشین فرق دارد؛ دلیل اول، ماهیت قانون انتخابات است و دلیل دوم تجربه برگزاری است و دلیل دیگر تلاش برای اعتمادسازی دوباره بین گروه های سیاسی و مردم به خصوص در استان های مرکزی و جنوبی است. زیرا در این استان ها آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تمام تلاش خود را برای افزایش فاصله و تشدید بی اعتمادی بین مردم و گروه های سیاسی به کار گرفته اند. عوامل دیگری از جمله بیانیه مراجع دینی و بیانیه سید کاظم حائری در حمایت از انتخابات و همچنین دسیسه آمریکایی ها علیه حشد الشعبی و افزایش هشیاری و آگاهی ملت عراق، این انتخابات را نسبت به انتخابات قبل متمایز کرده است. به اعتقاد کارشناسان همه این عوامل انگیزه شرکت در این انتخابات را دو چندان می کند.
ناظران خاطرنشان می کنند حوادثی که اخیرا در عراق رخ داده است، باعث ارتقای سطح آگاهی و هشیاری ملت و مشارکت همه جانبه آنها برای تغییر فرآیند سیاسی در این کشور شده است. از جمله این حوادث می توان به ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس توسط آمریکا اشاره کرد.
نکته دیگر اعتراضات اکتبر و نوامبر گدشته بود که با تحریک عوامل خارجی برای براندازی دولت عادل عبد المهدی صورت گرفت و نکته سوم سرایت فساد در همه شریان های دولت عراق به دلیل ماهیت نظام سیاسی حاکم بر این کشور است.
و بالاخره آخرین عامل از دید کارشناسان، این است که گروه های بزرگی که باید رئیس جمهور و سپس نخست وزیر و نمایندگان پارلمان را معرفی کنند، قدرتمندانه در فرآیند انتخابات حضور یافته اند در حالی که معترضان وابسته به عوامل خارجی هنوز نتوانسته اند صفوف خود را متحد کنند و بیش از 13 فهرست را تشکیل داده اند. علاوه بر اینها این گروهها، پس از آنکه به دلیل مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از مسیر واقعی اصلاحات خارج شدند، فرصتی برای تغییر و تحولات نیافته اند. از این رو آنها تحت تأثیر مداخله خارجی و برای از بین بردن حاکمیت ملی عراق، سعی کردند این انتخابات را تحت نظارت بین المللی و نه سازمان ملل، قرار دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق انتخابات خودروی بمب گذاری شده انتخابات زودهنگام برگزاری انتخابات انتخابات عراق بر انتخابات حشد الشعبی سازمان ملل دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا