Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@17:36:47 GMT

هشدار نماینده مجلس به آذربایجان و ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۷۲۸

هشدار نماینده مجلس به آذربایجان و ترکیه

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد برخی تحرکات صورت گرفته در شمال ‌ غرب کشور و در خاک جمهوری آذربایجان گفت: منطقه غرب آسیا به خاطر ذخایر انرژی و همینطور موقعیت سوق‌الجیشی همواره مورد طمع کشورهای فرامنطقه‌ای بوده و آنها سعی داشتند به بهانه‌های مختلف برای خود جاپایی در منطقه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه کشورهای مختلف در منطقه نشان می‌دهد که هر کشوری که برای حل مسائل داخلی خود و یا حل مشکلاتش با دیگر کشورهای منطقه، به کشورهای فرامنطقه‌ای متصل شده، هیچ ثمری به جز پرداخت هزینه‌های گزاف برای این کار خود نداشته است. 

وی اظهار داشت: تجربه افغانستان و موارد مشابه همگی از این امر حکایت دارد که کشورهای فرامنطقه‌ای و رژیم نامشروعی مثل رژیم صهیونیستی تنها به دنبال غارت منابع و ثروت کشورهای منطقه هستند و به هیچ‌وجه رفع مشکلات منطقه در برنامه کاری آنها نیست. 

یوسفی خاطرنشان کرد: اوباما و ترامپ قمارباز به دنبال استقرار حکومت مورد نظر خود در سوریه بودند اما امروز می‌بینیم که از اوباما و ترامپ و دست‌نشانده‌هایش در سوریه خبری نیست و محور مقاومت است که در آنجا بر اوضاع مسلط است. 

وی افزود: کشورهای ترکیه و آذربایجان باید از سرنوشت کشورهایی مثل سوریه و افغانستان درس بگیرند و خاک خود را محلی برای استقرار رژیم نامشروعی مثل رژیم صهیونیستی قرار ندهند. 

وی اظهار داشت: آقای اردوغان به خاطر داشته باشد آن روزی که تعدادی از افسران ارتش این کشور با تحریک و حمایت آمریکا اقدام به کودتا کرده بودند ایران بود که به آن پناه داد و به او کمک کرد تا دوباره به قدرت بازگردد. همین یک مورد به خوبی نشان می‌دهد که چه کسی دوست ترکیه و آذربایجان و کشورهای منطقه است و چه کسی دشمن.

یوسفی خاطرنشان کرد: بهتر است آقای اردوغان هراز چندگاهی دفتر خاطرات خود را ورق بزند و از تجربیات گذشته خود درس بگیرد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان مجتبی یوسفی آذربایجان و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مسئله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

کد خبر 849234 منبع: ایسنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد