Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی اردن از گفت‌وگوی تلفنی عبدالله دوم شاه این کشور با بشار اسد رئیس جمهور سوریه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اردن از تماس تلفنی پادشاه این کشور با رئیس جمهور سوریه خبر دادند.

خبرگزاری پترا اردن و روزنامه «الغد» این کشور امروز یکشنبه گزارش داد که عبدالله دوم امروز تماسی از سوی «بشار الاسد»، رئیس جمهوری سوریه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع اردنی، دو طرف در این گفت وگوی تلفنی درباره روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت همکاری بین آن دو گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم در این تماس بر حمایت کشورش از تلاش‌ها برای حفظ حاکمیت، ثبات و یکپارچگی سوریه تأکید کرده است.

این اولین تماس تلفنی رؤسای اردن و سوریه طی یک دهه اخیر است. روابط دیپلماتیک دو کشور از سال 2011 به دنبال آغاز بحران سوریه قطع شد.

یکشنبه هفته گذشته همزمان با توافق دمشق و أمان بر سر ازسرگیری پروازها بین این دو شهر، منابع اردنی گزارش دادند که عبدالله دوم، پادشاه اردن از رسانه‌ها و مقامات اردن خواسته است که از حمله و انتقاد از رهبران سوریه و ارتش این کشور ممانعت کنند.

بعد از یک دهه، روابط سوریه که درگیر جنگ با گروههای تروریستی بوده، با لبنان و اردن شاهد تحولات گسترده است. طی چند هفته اخیر وزرای انرژی سوریه، لبنان، مصر و اردن در امان دو هم جمع شدند و بر سر تسریع در احداث خط گاز عربی از مصر به لبنان موافقت کردند.

گذشته از این، علی ایوب، وزیر دفاع سوریه هفته گذشته بنا به درخواست رسمی اردن به این کشور سفر و با رئیس ستاد کل ارتش اردن دیدار و گفت‌وگو کرد. مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت‌ مرزهای مشترک از محورهای مورد تأکید طرفین در این دیدار بوده است. 

اردن و سوریه همچنین در هفته‌های اخیر گذرگاه های مرزی خود را به روی همدیگر گشوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بشار اسد سوریه اخبار اردن بشار اسد سوریه اخبار اردن عبدالله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد