Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ع‍لی تشنه‌دل بعد از ظهر امروز در سیصد و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی، ۱۲۸ مصوبه در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۵۵ درصد مصوبات در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار، اجرایی شده که بقیه نیز به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در همین حوزه، کمیته‌ای با نام رصد مصوبات واحدهای تولیدی مشکل‌دار تشکیل شد که باید گفت اهمیت بسیار بالایی دارد.

تشنه‌دل با بیان اینکه مسأله زیرساخت‌ها ازجمله کمبود آب، از موانع جدی و مشکل مهم توسعه صنعت در استان سمنان است، اضافه کرد: ما به‌صورت جدی از استقرار صنایع آب‌بَر در این استان جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه برق واحدهای صنعتی نیز از دیگر مباحثی است که باید برای آینده تمهیدات جدی اندیشیده شود، عنوان کرد: رفع تعهدات ارزی برخی از واحدهای صادرات محور، تخصیص ارز از سوی بانک مرزی و تعرفه‌های جدید گاز از دیگر چالش‌های پیش روی حوزه صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بر اساس گزارش‌ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در زمینه تسهیلات رونق تولید، درمجموع ۳۹۹ طرح به مبلغ ۳۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل تصریح کرد: تاکنون ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان سمنان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۴۸ پرونده با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است، اظهار کرد: در راستای رفع موانع تولید استان سمنان، در این جلسه مشکلات برخی واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد تعیین تکلیف شوند 

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: سیاست اصلی و اولویت اول ما در بحث صنعت استان، حفظ و ارتقای وضع موجود است و پس از انجام اقدامات مؤثر در این حوزه، از حضور سرمایه‌گذاران جدید در استان نیز استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۰۰ واحد صنعتی و اقتصادی در ۱۹ شهرک صنعتی استان استقرار دارند، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون فعالیت خوبی داشته که نیاز است در راستای تحقق شعار سال و عمل به تأکیدات ریاست محترم جمهوری، تلاش بیشتری در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بانک‌های عامل استان نیاز است تا برای جلسه آینده تلاش مضاعفی در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی داشته باشند، تصریح کرد: در مسیر حمایت و تقویت صنعت در استان و رفع مشکلات موجود، علاوه بر تلاش بیشتر و ویژه بانک‌های عامل، باید از ظرفیت و پتانسیل فرمانداران و مدیران حوزه شهرستان‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در بحث تسهیلات رونق تولید نیز در کشور پیشرو باشیم.

هاشمی کمبود آب را از مشکلات استان دانست و با بیان اینکه مصرف ۸۹ درصدی منابع آبی استان در بخش کشاورزی، باید مدیریت و اصلاح شود، گفت: مدیریت پساب واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان از دیگر راهکارهای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی و توسعه صنعت استان است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار، تأکید کرد: واحدهای تولیدی که در تملک بانک قرار داشته و یا به دلیل نبود نقدینگی و فرسودگی ماشین‌آلات، با مشکل روبه‌رو بوده و راکد هستند، باید تقویت و تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت واحدهای صنعتی استان استفاده کرده و شاهد رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید و صنعت در استان باشیم.

استاندار سمنان سه موضوع صنعت، کشاورزی و گردشگری را موتور محرکه استان دانست و افزود: سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و گردشگری استان به‌صورت ویژه و در کنار آن تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، باید تلاش کنند تا شاهد تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی کشور در حوزه استان سمنان بوده و به‌نوعی در این زمینه نیز در کشور پیشرو باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی واحدهای تولیدی راکد سمنان کمبود آب در سمنان رئیس سازمان صمت استان سمنان تسهیلات رونق تولید رفع موانع تولید استان واحدهای تولیدی بانک های عامل میلیارد ریال استان سمنان مشکل دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی