Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز از برگزاری کارگاه‌های علمی پژوهشی مجازی ایمنی هنگام استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمایی محیط آزمایشگاه خبر داد.

آرش جوابی، دبیر انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی و دبیر کارگروه تخصصی شیمی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس در گفتگو با خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، از برگزاری مجموعه وبینار‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی مجازی ایمنی در آزمایشگاه تحت عنوان همایش (زنگ خطر) به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی با رویکرد آموزشی و افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی در امر رعایت نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی و آشنایی با دستورالعمل‌های ایمنی در هنگام استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمایی و همچنین در هنگام وقوع حادثه در محیط آزمایشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




جوابی ادامه داد: این برنامه که در چندین روز متوالی با حضور جمع کثیری از دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی و سایر رشته‌های آزمایشگاهی وابسته نظیر پتروشیمی زیست شناسی و میکروبیولوژی_ علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و ایمنی علوم پزشکی و همچنین کارکنان آزمایشگاه‌های شیمی و پزشکی و ژنتیک داروسازی و واحد‌های آزمایشگاهی کنترل کیفیت واحد‌های صنعتی، و صنایع غذایی با مشارکت و تدریس متخصصان حوزه ایمنی و با تلاش اعضای انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی با بهره گیری از سامانه‌های آموزش مجازی برگزار شد.


جوابی گفت: این برنامه که با همکاری جمعی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و سراسری در سطح شیراز و استان فارس و شرکت‌های دانش بنیان برگزار گردیده با استقبال پرشوری از سوی مخاطبان روبرو گردید و حتی مخاطبانی از سراسر کشور به صورت ملی نیز دنبال کننده این برنامه بوده اند.

رئیس انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز تصریح کرد: گستردگی و پیشرفت علم و توسعه صنایع مختلف و نیز استفاده از مواد شیمایی گوناگون انسان‌ها را در معرض عوامل مختلف حادثه ساز قرار داده و همچنین موجب شده که موضوع پیشگیری از حوادث در محیط کار بیش از پیش اهمیت یابد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشاهده شد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در محیط کار به ویژه در محیط آزمایشگاه شیمی به دلیل وجود مواد شیمایی خطرناک که عموما دارای خاصیت‌های خورندگی_ سمی_ و گا‌ها انفجاری هستند حوادث ناگوار و جبران ناپذیری برای افرادی که در این، حوزه دارای فعالیت هستند رغم خورده که امروزه رعایت نکات ایمنی و تامین امنیت و سلامت کارکنان از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که بر سر راه مدیران و پرسنل و محققان آزمایشگاهی قرار گرفته اند؛ که در همین راستا تلاش گردید تا با برگزاری این مجموعه برنامه‌ها در جهت توانمندسازی مخاطبین گام مهم و موثری برداریم.


شایان ذکر است از جمله های این برنامه می‌توان به مواردی نظیر آشنایی با مدیریت ایمنی_ استاندارد‌های ایمنی_ انواع خطرات_ روش‌های حفاظت فردی_ ویژگی‌های مواد_ تجهیزات ایمنی_ مدیریت آلودگی_ پسماند‌ها و برگ ایمنی مواد MSDS و سیستم مدیریت HSE اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شیراز روز آتش نشان انجمن علمی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد مواد شیمایی نکات ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور