Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاح مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در گفتگوی تلویزیونی درباره جزئیات پرداخت مرحله دوم تسهیلات کرونایی به صنعتگران صنایع دستی بیان کرد: پرداخت مرحله دوم برای عرضه کنندگان تخصصی صنایع دستی از خرداد ماه آغاز شد اما به تازگی با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مقرر شده برای تولیدکنندگان صنایع دستی که دارای مجوز هستند، تسهیلات از طریق سامانه کارا پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته و در مرحله اول حدود ۹ هزار و ۵۸۶ پرونده مورد قبول واقع شد که برای ۱۴ هزار و ۸۰۷ تثبیت اشتغال مبلغ ۱۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص دادند.

وی افزود: امسال برای کسانی که سال گذشته به هر دلیل نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند خوشبختانه مساعدت شد که از طریق سامانه کارا ثبت نام انجام شود. برای کارگاه‌های دارای بیمه و کد بیمه کارگاهی مبلغ ۱۲ میلیون تومان و برای کارگاه‌هایی که بیمه ندارند ۶ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۲ ساله اعتبار در نظر گرفته شده است.

فلاح ادامه داد: مهلت ثبت نام تا پایان آذر ماه تعیین شده است اما در مرحله اول کسانی که نتوانستند تسهیلات سال پیش زا بگیرند، باید به معاونت‌های صنایع دستی استان خود مراجعه کنند همکاران ما فهرست این افراد را به وزارت میراث فرهنگی ارسال می‌کنند و ما هم آن را در سامانه کارا بارگذاری می‌کنیم در آن صورت پیامی برای صنعتگران می‌آید و از آن به بعد می‌توانند ثبت نام را انجام دهند. این تسهیلات مشمول تمام صنعتگران فعال دارای مجوز معتبر و کسانی می‌شود که مجوزشان هنوز باطل نشده است.

کد خبر 5319157 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی ویروس کرونا تسهیلات شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان آتش نشانی سالمندی واکسن کرونا گردشگری شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا علیرضا زاکانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول

سخنگوی شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز به مناسبت «هفته شیراز» در دانشگاه هانکوک سئول کره جنوبی به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با گرامیداشت هفته شیراز اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز در دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی سئول که از بزرگترین دانشگاه‌های مطالعات خارجی جهان است، برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه، بیست‌وچهارم اردیبهشت سال‌جاری با حمایت و همراهی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک کره برپا می‌شود و پذیرای دانشجویان و سایر بازدیدکنندگان علاقه‌مند خواهد بود.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری و هم‌افزایی و تعامل سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد اقدامات گسترده‌تری در زمینه معرفی توانمندی هنرمندان صنایع‌دستی شیراز باشیم.

جاویدی تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین عکس‌هایی از جاذبه‌های شهر شیراز نظیر حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ و سعدی و ارگ کریم‌خان اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، زادگاه آموزش زبان‌های خارجی در کره جنوبی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۵ زبان خارجی در این دانشگاه تدریس می‌شود و بیش از ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مطالعات علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ دایر خواهد بود.

کد خبر 749742

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی