Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@16:35:46 GMT

شهرداری‌ها باید درآمد پایدار ایجاد کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۳۴۱۷

شهرداری‌ها باید درآمد پایدار ایجاد کنند

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست با شهردار  مشهد افزود: شهرداری از سازمان های مردم محور است اما این به آن معنا نیست که برای اداره کردن شهر، دولت کمکی به شهرداری نکند.

وی ادامه داد: همه باید از نظر کسب درآمد مالی به شهرداری کمک کنند ‌و در قبال آن شهرداری برای کسب درآمد راه های منطقی را اولویت خود قرار دهد و به هر شیوه متصل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: از نظر معماری بی هویت شده‌ایم، ناهمگونی در معماری شهر وجود دارد و ساماندهی آن در شهر مذهبی مانند مشهد نیازمند یک سیاست مدون است.

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد مهم ترین مساله در کشور است، اعضای حاضر در اتاق بازرگانی استان در این خصوص در کنار مدیریت شهری مشهد هستند و می توانند در بسیاری از زمینه ها نظرات کارشناسی اقتصادی شهری را منتقل کنند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری و کارآفرینی در حوزه شهری مشهد، بی پناه است و حجم بسیار از سرمایه های شهری مشهد به تهران، شیراز، اصفهان و خارج از کشور رفته است.

محمد حسین روشنک افزود: برای حل مشکلات موجود باید کمیته‌ای با حضور مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر مشهد و اتاق بازرگانی تشکیل شود و ما نیز در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

سهم اندک مدیریت شهری مشهد از اقتصاد زیارت

شهردار مشهد نیز گفت: نگاه ‌مدیریت شهری به بخش خصوصی باید تغییر کند، نه تنها خود را موظف به همکاری با بخش خصوصی می دانیم بلکه آن را یک ضرورت برای توسعه شهر مشهد تلقی می‌کنیم.

عبدالله ارجائی افزود: این شهر را نمی توان با ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه اداره کرد، هنر مدیریت شهری جلب اعتماد بخش خصوصی و ورود فعالان این عرصه به پروژه های انتفاعی شهر است، پیام دوره جدید مدیریت شهری و اولویت اصلی آن در چهار سال آینده همگامی با بخش خصوصی متعهد برای ساختن شهری در تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر به بودجه های دولتی و درآمدهای ناپایدار شهری که استفاده از آن ضرر بیشتری دارد، دلخوش شویم به اشتباه استراتژیک دچار می شویم.

شهردار مشهد گفت: کسانی که در این شهر فعالیت اقتصادی دارند توسعه شهر مشهد برایشان مهم است، لذا آنها را مشاوران امین و همکاران صدیق خود می‌ دانیم و امیدواریم در این دوره همکاری مدیریت شهری با بخش خصوصی به بالاترین حد برسد.

وی افزود: سهم مدیریت شهری از اقتصاد زیارت بسیار اندک است، این شهر به دلیل وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شکل گرفته است، امروزه به صورت مستقیم سهم مدیریت شهری از اقتصاد زیارت چشمگیر نیست و باید به این نکته پرداخته شود.

ارجائی با بیان اینکه تاثیر مشهد در اقتصاد ملی و بین‌ المللی چشمگیر نیست ادامه داد: اگر ادعای جهان شهری داریم، گفتن کافی نیست، باید تاثیر مشهد در اقتصاد کشورهای همسایه قابل ملاحظه باشد.

وی گفت: حقوق مکتسبه در شهر یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنیم، همچنین موضوع محور غرب در مشهد درد دیرینه ای است که باید به آن توجه شود.

شهردار مشهد افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت کوتاهی یک تفاهمنامه بین اتاق بازرگانی استان و مجموعه مدیریت شهری در عرصه های مختلف در قالب برنامه اقدام مشترک منعقد شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: پیگیر ایجاد ردیف بودجه مستقل ۲۰ هزار میلیاردی در بودجه کلی برای شهرداری هستیم زیرا شرایط ما در شهر مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و سالانه ۳۰ میلیون زائر با شهرهای دیگر تفاوت های بسیار دارد.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: در مشهد مقدس خدمات ملی است اما بودجه محلی به ما اختصاص داده می شود. 

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که کمیته های مورد نیاز اقتصادی در این کمیسیون ایجاد شود تا بعد از مراجعه سرمایه گذاران به شورا، بتوانیم جلسات مشترکی با اتاق بازرگانی برقرار کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رییس اتاق بازرگانی درآمد پایدار شهردار مشهد اتاق بازرگانی مدیریت شهری بخش خصوصی شهری مشهد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد