Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با تشدید تنش بین الجزایر و فرانسه، الجزایر اعلام کرد حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های نظامی فرانسه می‌بندد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم از آنجا برای فرانسه می‌تواند گران تمام شود که تقریبا همه هواپیما‌های نظامی فرانسه برای عملیات نظامی در منطقه ساحل – صحرای آفریقا که نیرو‌های نظامی و امنیتی ضد تروریست فرانسه و چند کشور قاره آفریقا در چارچوب عملیات برخان با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کنند از حریم هوایی الجزایر عبور می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ پاسکال لانی امروز به گزارشگر اعزامی خبرگزاری فرانسه اعلام کرد صبح امروز متوجه شدیم که الجزایری‌ها مانع پرواز هواپیما‌های ما (فرانسه ) بر فراز خاک کشورشان شده اند.
روزنامه فرانسوی «لوموند» چند روز پیش به نقل از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نوشت که رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است.
ماکرون همچنین با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزائر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزائر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه‌ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.
رئیس جمهور فرانسه همچنین مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.
در پی این اظهارات ماکرون، ریاست جمهوری الجزائر بیانیه‌ای صادر و هر گونه دخالت در امور داخلی این کشور را محکوم کرد.

رئیس جمهور الجزائر دستور بسته شدن حریم هوایی را صادر کرد
بنابر اعلام منابع آگاه در الجزایر، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی تمامی هواپیماهای نظامی فرانسه که قصد عزیمت به سمت منطقه ساحل آفریقا در راستای عملیات برخان را دارند، صادر کرده است.
این منابع گفتند که عبور هواپیماهای نظامی فرانسه به مقصد ساحل آفریقا از طریق حریم هوایی الجزائر یک امتیاز بود که در دوره ریاست جمهوری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق این کشور به فرانسه اعطا شده و از آن زمان تاکنون در حال اجراست.
به نوشته وبگاه «الخلیج الجدید»، این تصمیم الجزائر بر عملیات‌های نظامی فرانسه بشدت تأثیرگذار خواهد بود و خطای راهبردی رئیس جمهور سابق را اصلاح خواهد کرد و علاوه بر آن به کُند شدن همکاری نظامی فرانسه و الجزائر در چند هفته آینده منجر خواهد شد.
این تصمیم الجزائر به دنبال اظهارات جنجالی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اتخاذ شد.

اعتراض ریاست جمهوری الجزائر به اظهارات ماکرون
ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه بر مخالفت قاطع با دخالت در امور داخلی این کشور تأکید کرد.
ریاست جمهوری الجزائر با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطعانه خود با هر گونه دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «در پی اظهارات منسوب به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی نیز آن را رد نکرد، الجزائر مخالفت قاطعانه با هر گونه دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور را بیان می‌دارد».
در بیانیه ریاست جمهوری الجزائر با اشاره به شهادت پنج میلیون و 630 هزار نفر در مبارزات علیه استعمارگری فرانسه و جنبش آزادی بخش ملی آمده است که «جنایت‌های استعماری فرانسه در الجزائر قابل شمارش نیست و در حد کشتار جمعی و ضد بشریت بوده است، جنایت‌هایی که با گذشت زمان پاک نمی‌شود و نباید حقایق آن را دستکاری کرده و تفسیرهایی با هدف کاستن از شدت این جنایت‌ها ارائه شود».
بنابر گزارش خبرگزاری الجزائر، در این بیانیه اشاره شده است که جنایت‌های نیروهای استعماری فرانسه به ویژه جنایت 17 اکتبر در پاریس را هیچ کس فراموش نخواهد کرد و به دلیل اظهارات غیرمسئولانه رئیس جمهور فرانسه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر تصمیم گرفت که سفیر این کشور در پاریس برای مشورت فراخوانده شود.

الجزایر سفیرش را از فرانسه فراخواند
در پی اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره مردم الجزایر، ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد، سفیرش در پاریس را برای مشاوره فراخواند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس جمهور فرانسه اخیرا در اظهاراتی، درباره موجودیت امت الجزایری در قبل از استعمار فرانسه تردید کرد و افزود، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر تحت تاثیر اطرافیان خویش است.

واکنش الجزائری ها به توهین مکرون
بحران میان الجزائر و فرانسه به دنبال اظهارات تحریک آمیز اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره الجزائر و اشغال این کشور توسط فرانسه شدت یافته به طوری که واکنش مردم و مسوولان الجزایر را برانگیخته است.
به دنبال اظهارات تحریک آمیز اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره الجزائر و اشغال این کشور توسط استعمار فرانسه، الجزائر، محمد عنتر سفیر خود در پاریس را برای رایزنی فرا خواند و رئیس جمهوری الجزائر طی بیانیه ای با قاطعیت هرگونه دخالت در مسائل داخلی کشورش را رد کرد.
روزنامه لوموند فرانسه نیز باانتشار مقاله ای،اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در استقبال از فرزندان نمایندگان طرفهای فعال در جنگ استقلال الجزائر را نقل و در خصوص موجودیت ملت الجزائر پیش از استعمارفرانسه ، تشکیک کرد.
کاربران شبکه های اجتماعی الجزائر نیز در پاسخ به اظهارات مکرون آن را مداخله و توهین به خود دانستند و خواهان اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند و هشتگ هایی با عنوان # اخراج سفیر فرانسه خواستی مردمی است به راه انداختند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الجزایر فرانسه امانوئل مکرون رئیس جمهور امور داخلی این کشور ریاست جمهوری الجزائر رئیس جمهور الجزائر رئیس جمهور فرانسه نظامی فرانسه رئیس جمهوری حریم هوایی جنایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم

طرفداری | بنر توهین‌آمیز در دست دنزل دومفریز در جشن قهرمانی اینتر، سر و صدای زیادی در فوتبال ایتالیا و شهر میلان به پا کرده است. در این بنر که برگرفته از بازی مشهور GTA است تصویر دومفریز را نشان می‌دهد که قلاد سگی با چهره تئو هرناندز، ستاره میلان را در دست دارد. مدافع هلندی اینتر به دلیل در دست گرفتن این بنر با جریمه نقدی روبرو خواهد شد. او به دلیل این رفتار ناشایست خود از تئو هرناندز عذرخواهی کرد.

بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد

به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ دومفریز در استوری اینستاگرام نوشت:

در طول جشن قهرمانی، بنری در دست گرفتم که تصویری نامناسب را نشان می‌داد. من متوجه شدم که با در دست گرفتن این بنر، مرتکب اشتباه شده ام. این اقدام من اصلاً هوشمندانه و صحیح نبود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد