Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:46:23 GMT

نقش‌آفرینی سرمایه‌گذارها در اکوسیستم فناوری

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۳۵۶۴

نقش‌آفرینی سرمایه‌گذارها در اکوسیستم فناوری

ایسنا/قزوین رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در گذشته به دنبال شناسایی تیم‌ها بودیم تا با حمایت از آن‌ها زمینه رشدشان را فراهم کنیم اما مطالعات نشان می‌دهد اگر اکوسیستم نوآوری و فناوری شکل گیرد فضای مناسب جهت به وجود آمدن کسب‌وکارهای نوپا و فناورانه شکل خواهد گرفت؛ یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری نهادهای تأمین‌کننده مالی است که نقشی اساسی در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی مافی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دومین رویداد «استان آپ» امروز یکشنبه ۱۱ مرداد در سالن جلسات پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح «استان آپ» رویداد یک‌روزه نیست بلکه از سال‌های گذشته پارک علم و فناوری قزوین با آغاز فصل پاییز که به هفته پژوهش منتهی می‌شد، فراخوان جشنواره‌های برتر را منتشر و از صاحبان ایده  دعوت می‌کردیم تا ایده خود را ارائه دهند؛ در نهایت ایده‌های برتر را انتخاب و صاحبان آن را در داخل پارک مستقر می‌کردیم همچنین به آن‌ها تسهیلات ارائه می‌دادیم.

وی ادامه داد: مطالعه انجام‌شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی، بیانگر این است که روش انتخابی روش مناسبی نیست و نباید در ابتدای مسیر به یک کسب‌وکار نوپا تسهیلات اختصاص دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: برنامه‌های راهبردی پارک علم و فناوری قزوین را برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ طراحی کردیم تا پلتفرم توسعه فناوری‌های موردنیاز استان باشد. باید صنایع استان و جامعه را شناسایی کنیم تا پارک بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی بیان کرد: در گذشته به دنبال شناسایی تیم‌ها بودیم تا با حمایت از آن‌ها زمینه رشدشان را فراهم کنیم اما مطالعات نشان می‌دهد اگر اکوسیستم نوآوری و فناوری شکل گیرد فضای مناسب جهت به وجود آمدن کسب و کارهای نوپا و فناورانه شکل خواهد گرفت؛ یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری نهادهای تأمین‌کننده مالی است که نقشی اساسی در این حوزه دارد.

مافی تشریح کرد: در پارک علم و فناوری قزوین صندوق پژوهش و فناوری وجود نداشت که این صندوق با کمک صنایع بزرگ استان شکل گرفت و تمامی مجوزها برای فعالیت اخذ شده است. صندوق پژوهش و فناوری قزوین عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استان قزوین است. نهادهای ملی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری وظیفه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان را دارند که پارک علم و فناوری به‌عنوان عامل این ۲ نهاد در استان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی گفت: گام بعدی حضور صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه‌گذاری روی ایده‌های برتر استان است، تفاوت اساسی با سال‌های گذشته در این است امسال نه‌تنها ایده‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم بلکه روی ایده‌های برتر برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنیم؛ سعی می‌کنیم با کمک نهادهای ملی که نقش اساسی در این حوزه دارند نقش‌آفرینی مؤثرتری در این حوزه داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم رویداد و فرآیند مناسبی را طرح‌ریزی کنیم؛ دنبال این هستیم ایده‌ها و فناوران را در راستای نیازهای استان  و شرکت‌های نوپا و هسته‌ای فناورانه را در راستای رفع نیازهای صنایع استان شکل دهیم در این راستا برای شناسایی نیازهای فناورانه استان اقدام کردیم. در حال حاضر نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی شناسایی شده است و حتماً در این رویداد نیازها را فراخوان و از صنایع شیمیایی استان جهت سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قطعه‌سازی گیربکس با نیرومحرکه تفاهم کردیم، در حوزه صنایع کاشی و سرامیک نیز برنامه‌ها انجام شده است و امیدواریم نیازمندی‌ها را به دست ما برسانند؛ در حوزه صنایع فولادی یکسری هسته‌های فناورانه نوپا به صنایع فولادی متصل شده است. در حوزه لوازم‌خانگی نیز با توجه به دستور مقام معظم رهبری قطعاً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد؛ در حال حاضر پارک علم و فناوری چند شرکت نوپا را به صنایع متصل کرده است.

مافی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم طرح «هم سرمایه‌گذاری» را تقویت کنیم مطالعات نشان می‌دهد این طرح جزو طرح‌های پیشرو در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در دنیاست. از اصحاب رسانه می‌خواهم در فرآیند چندماهه رویداد «استان آپ» کنار پارک علم و فناوری باشند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در پایان گفت: در این شرایط اقتصادی تنها راه نجات، توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه است و در این راه باید با پاک علم و فناوری همراهی همه جانبه صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی قزوين پارك علم و فناوري طرح استان آپ رئیس پارک علم و فناوری قزوین اکوسیستم نوآوری و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه گذاری نقش آفرینی ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران