Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید۱۹ هستند، گفت: مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و آلودگی هوا از جمله این علل هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۳۱ درصد تمام مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، اظهار کرد: در سنین ۳۰ تا ۷۰ سال از هر ۱۰ نفر، یک نفر به علت بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهد که این آمار نگران کننده، نشان دهنده اهمیت توجه به سلامت قلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیماری های قلبی و عروقی را رتبه نخست علل مرگ دانست و افزود: با وجود افزایش مرگ های منتسب به کووید۱۹ بیماری های قلبی عروقی با ۱۸.۶ میلیون مرگ در سال، کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به علل متعدد بروز بیماری های قلبی و عروقی، گفت: مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و آلودگی هوا از جمله این علل هستند.

حیدرزاده، با بیان اینکه ابتلا به بیماری کووید۱۹ برای میلیون ها بیمار قلبی و عروقی نگران کننده تر است، عوان کرد: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید هستند؛ به طوری که بسیاری از بیماران قلبی به دلیل پاندمی کرونا برای انجام مراقبت های روتین و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه و بیمارستان اجتناب و طبق اصول پیشگیری از بیماری کووید۱۹ از دوستان و اقوام خود دوری می کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیماران قلبی قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است