Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با رفع تعارض موجود بین مردم و موضوع مهم وقف باید ضمن اعتمادسازی جایگاه این سنت حسنه در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، به مناسبت دهه وقف روز یکشنبه با حضور در اداره کل اوقاف و امورخیریه قزوین با مدیران و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور در این دیدار اظهارداشت: وقف موضوع بسیار مهمی است اما حقوق مردم نیز اهمیت دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جایگاه این سنت حسنه تقویت شود.

وی گفت: تا آنجایی که امکان دارد کارکنان وقف باید طوری انعطاف به خرج دهند تا رضایت مردم موجب ارتقا سطح جایگاه وقف شود. 

استاندار قزوین تصریح کرد: بخشی از مشکلات مجموعه فعلی وقف، میراث عملکرد اشتباه و شاید نابخردانه گذشته است و اگر از ابتدا ساماندهی و نظارت و مدیریت درستی در زمینه وقف صورت می گرفت اختلافات موجود بروز نمی کرد و تصرفی انجام نمی شد.

جمالی پور یادآورشد: مردم عادی معمولا در جریان محدوده زمین های وقفی نیستند به همین دلیل امروز بیشترین گرفتاری ها و مشکلات به دلیل بی اطلاعی مردم موجب سوء استفاده برخی افراد سودجو شده و تعرضاتی در حوزه وقف صورت گرفته است.

استاندار قزوین بیان کرد: وقف و حفظ نیات واقف کار بسیار با ارزشی است ولی در قزوین با تعرض به وقف مواجهیم که گویی منافع دیگران را به خطر انداخته است.

وی اضافه کرد: مسایلی که از گذشته در خصوص وقف باقی مانده را باید برطرف کنیم و نگذاریم بین وقف بعنوان یک نهاد ارزشی و دینی و مردم که اساس جامعه بوده و باید سنت وقف را حفظ کنند، تعارضی رخ دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: وجود این گونه اختلافات موجب سوء استفاده بدخواهان می شود زیرا دشمن به دنبال تخریب ارزش های دینی است تا اهداف و برنامه های خود را در جامعه تحمیل کند.

وی گفت: باید کمک کنیم تا باور مردم و هم ارزش های دینی حفظ شود و در این مسیر با سعه صدر هرکجا لازم بود با تذکر و اصلاح روشها از اقدامات خوب هم تجلیل کرد.

جمالی پور اظهارداشت: امروز وقف در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امور توسعه هم وارد شده و می تواند اتفاقات مناسبی را رقم بزند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • آیا ایده فروش محمد صلاح توسط لیورپول منطقی است؟
  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است