Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی هوایی آمریکا در اقدامی تاکتیکی نخست پایگاه دانمی استقرار جنگنده‌های پنهانکار «اف-۳۵ » را در انگلیس افتتاح کرد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی آمریکا از تاسیس نخستین پایگاه دائمی ویژه استقرار جنگنده‌های «اف-۳۵» خود در قاره اروپا خبر داده است.

 به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» قرار است تا چندی دیگر نخستین اسکاداران از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در پایگاه هوایی «لیکن‌هیث» در انگلیس مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود. قرار است ۲۷ جنگنده اف-۳۵ و ۶۰ پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی این کشور در روزها و هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

مرکز کنترل دفاع ملی به تازگی گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوب روسیه یک  فروندهواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه  به موقع شناسایی و اسکورت کردند. در این گزارش آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای روسیه عازم این ماموریت هوایی  شد.

به گفته مرکز کنترل دفاعی ملی روسیه، خدمه سوخو-۲۷  این هدف هوایی را هواپیمای جاسوسی «آر سی -۱۳۵» نیروی هوایی آمریکا شناسایی کرده و بدون اجازه عبور از مرز روسیه، این هواپیمارا بر فراز دریای سیاه اسکورت کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پس از دور شدن هواپیمای نظامی خارجی از مرز فدراسیون روسیه، جنگنده به پایگاه خود بازگشت.»

کشورهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان انگلیس آمریکا جنگنده اروپا اف35 پنتاگون نیروی هوایی آمریکا نیروی هوایی روسیه وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است