Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع صیادان و قشرهای مختلف مردمی، با خانواده صیادان غرق شده بر اثر توفان حاره‌ای شاهین ابراز همدردی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری برای یافتن صیادان مفقود شده ادامه دارد و پس از مناسب شدن وضعیت جوی، بالگرد نیز اعزام می‌شود تا عملیات جست و جو و نجات با سرعت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و مسوولان مستقر در دشتیاری و چابهار تاکید کرد با تمام تلاش و توان به خدمات‌رسانی بپردازند.

شماری از صیادان از استاندار سیستان و بلوچستان درخواست کردند موضوع سوخت شناورهای صیادی را پیگیری کند تا صیادان مجبور نباشند با چند برابر قیمت سوخت تهیه کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: تیم‌های جست و جو و نجات این اداره کل سه روز در بریس و پسابندر و گواتر مستقر هستند و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم و صیادان رادبررسی می‌کنند.

عطاالله رییسی افزود: ۲ لنج صیادان ۱۰۰ درصد در اثر توفان شکسته شده و همچنین زیرساخت‌های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به‌شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله‌ها و سقف آن نیز دچار خسارت شده است.

وی بیان کرد: کشتی‌های صید ترال کشور پاکستان در پنج مایلی گواتر و پسابندر اقدام به صید می‌کنند و کسی جلوی آنان را نمی‌گیرد که نیاز به پیگیری جدی دارد تا بیش از این ذخیره‌گاه‌های صید از بین نرود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

رییسی با اشاره به اینکه جسد یک صیاد ساعاتی پیش در نزدیکی ساحل پسابندر پیدا شده، تصریح کرد: ۱۶ قایق از بندر بریس به‌طرف پسابندر عملیات جست و جو را انجام می‌دهند تا بتوانند چهار صیاد مفقود شده را پیدا کنند.

وی افزود: در توفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم نیاز دارد. ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی نیاز است.

به گفته وی، شبکه برق، روشنایی و جاده دسترسی آسیب ۱۰۰ درصدی دیده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری ادامه داد: فِندرها و ضربه گیرها کاملا شکسته و نیاز به تعویض دارند.

روز گذشته پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی توفان در پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان توفان حاره ای سیستان و بلوچستان جست و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان