Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:13:36 GMT

خانم‌ها مراقب این سرطان باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۵۳۹۶

خانم‌ها مراقب این سرطان باشند

پوپک اسدی، فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از شایع ترین سرطان ها در خانم ها به خصوص در کشور ما سرطان سینه است و معمولا در سنین پایین (زیر ۳۰سال شایع نیست) ولی با افزایش سن خصوصا بعد از ۴۰ سالگی شیوع آن روبه افزایش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی افزود: این سرطان به علت تکثیر غیر قابل کنترل سلول های سرطانی به وجود می‌آید و ۳ منشاء اصلی دارد یکی لوبول، دیگری مجرا و بافت همبند که می تواند از طریق رگ خونی یا لنفاوی به سایر قسمت های بدن گسترش پیدا کند.

این فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم بیان کرد: این سرطان می تواند بدون علامت باشد یا به صورت بروز توده در سینه توده در زیر بغل ضخیم شدن یا پوست پرتقالی شدن پوست سینه یا درد و کشیدگی نوک سینه خروج ترشح غیر طبیعی از نوک سینه بروز پیدا کند از عوامل ایجاد کننده سرطان پستان می توان به ژنتیک، پریود زودرس یا یائسگی دیررس، سابقه رادیوتراپی و مصرف بعضی از داروها مثل دی اتیل استیل بسترول و همچنین مصرف بعضی از مواد خوراکی که حاوی ترکیبات سرطان‌زا هستند، اشاره کرد.

او اظهار کرد: تمام توده هایی که در سینه ایجاد می شوند لزوماً سرطانی نیستند و با معاینه های دوره ای توسط خود فرد (Self exam) یا پزشک معالج می توان با تشخیص به موقع و زودهنگام درمان را آغاز کرد و در صورتی که سرطان در مراحل اولیه باشد نیازی به برداشتن کل سینه و شیمی درمانی و رادیوتراپی نیست و بیماری علاج پذیر است و میتوان از روش‌های دیگری برای درمان این سرطان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

۱۲ علامت نشان دهنده ابتلا به سرطان سینه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان سینه سلامت بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است.

برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر