Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان سال ۲۰۲۱ روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد. و در پایان حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در چهار وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و طلسم شکست این کشتی گیر را شکست و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه ۹ بر ۲ گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از ۳۲ سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.

۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) ۲- داتون فیکس (آمریکا) ۳- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) … ۱۱- رحمان عموزاد (ایران)

۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) … ۸- یونس امامی (ایران)

۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- دیوید تیلور (آمریکا) ۳- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

فردا در مسابقات ۲ وزن پایانی عرفان الهی در وزن ۷۰ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

فرداشب نیز علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور به ترتیب در فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند. 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی آزاد فدراسیون کشتی حسن یزدانی مرحله نیمه نهایی راهی مرحله دارنده مدال بر صفر نهایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند

چهره نفرات راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شد.

به گزارش ایسنا، چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح پنجشنبه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است. نفرات راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم
پیام احمدی - حسین بیژنی
مهدی احدی - محمد حسیوند

۶۳ کیلوگرم
عارف محمدی - کارن اصلانیان (ارمنستان)
رضا بهمنی - محمدمهدی کشتکار

۷۲ کیلوگرم
دانیال سهرابی - شانت خاچاطریان (ارمنستان)
رضا ساکی - علی دارابی

۸۲ کیلوگرم
شاهین بداغی مفرد - جمال اسماعیلی
عباس مهدی‌زاده - اشکان سعادتی‌فر

۹۷ کیلوگرم
شایان حبیب زارع - علی عابدی
امیررضا اکبری - هایک خلویان (ارمنستان)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند
  • قهرمانی دانیال سهرابی در جام تختی/چهره‌های برتر مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری