Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران خارجه ایران و ترکمنستان در تماس تلفنی درباره آخرین وضع روابط دو کشور گفتگو کردند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در تماس تلفنی رشید مرودوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ، آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات مربوط به افغانستان و برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه ترکمنستان دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تاجیکستان را نقطه عطفی در روابط دانست و بر پیگیری و اجرای تفاهمات به عمل آمده بین روسای جمهور تاکید نمود.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبریک مجدد سالگرد استقلال ترکمنستان، با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اهمیت روابط با ترکمنستان، لزوم توسعه همکاری های همه جانبه بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این تماس دو طرف ضمن تاکید بر مسئولیت مستقیم وزارت خارجه‌های دو کشور در پیگیری توافقات سران، در خصوص تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران در آینده نزدیک و بررسی همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و تجارت توافق به عمل آمد.

برچسب ها: وزیر امور خارجه ، جمهوری اسلامی ایران ، ترکمنستان ، امیر عبداللهیان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت