Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طول سفرهای دریایی و اقیانوسی هزاران کشتی وجود دارند که توسط آب های اقیانوس گم شده اند.

به گزارش برنا؛  از سفرهای کریسف کلمبوس گرفته تا فردیناند ماژلان و همچنین کشتی هایی که برای دفاع از آزادی در طی جنگ جهانی دوم در آب ها حرکت می کرده اند. این کشتی های غول پیکر ساخته شده بودند تا سفرهای طولانی را انجام دهد یا اینکه محموله های باری سنگین را منتقل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال همانطور که تاریخ نشان می دهد بسیاری از این کشتی ها نتوانسته اند بر اساس برنامه خود با امواج بلند به خوبی مبارزه کرده و در نهایت غرق شده اند.

یک کشتی از گوا در هندوستان به سمت لیسبون در پرتغال حرکت کرده در حالی که ۲۲ قفسه پر از الماس، سنگ های قیمتی و مروارید همراه خود داشته است که ارزش آن ها امروزه در حدود ۱ میلیارد دلار است. این کشتی ۱۲۰۰ تنی به نام لاس سینکو چاگاس زمانی که در حال نزدیک شدن به مقصدش بود در دریا غرق شد. چاگاس در کنار محموله بسیار ارزشمند خود در حدود هزار نفر را داخل خود جای داده بود که ۴۰۰ نفر از آن ها برده ها بودند. بر اساس گزارش ها سفر طولانی چاگاس تقریبا به پایان رسیده بود که در نزدیکی سواحل پرتغال توسط سه کشتی خصوصی بریتانیایی مورد حمله واقع شد. نام این کشتی ها شامل The Mayflower و The Royal Exchange و The Sampson بوده است.

این کشتی های خصوصی توسط دزدان دریایی گرفته شده بودند، آن ها ناوهای قدیمی و کشتی های تجاری را تغییر می دادند تا نیازهایشان را بتواند برطرف کند. جنگ و درگیری میان هر دوطرف به مدت دو روز بدون توقف ادامه داشت.

متاسفانه با وجود اندازه یکنواخت چاگاس اما این نبرد به سود کشتی های خصوصی به پایان یافت.

چاگاس پس از تلاش های بسیاری که برای دفاع از خود انجام داد در ۱۳ ژوئیه ۱۵۹۴ آتش گرفت و در سواحل Azores پرتغال غرق شد. درست مثل فلور، چاگاس نیز دارای گنجینه های بسیاری بوده است و جزء افسانه کشتی های غرق شده  به حساب می آمد که غواصان با استفاده از امکانات مدرن تلاش کردند آن را پیدا کنند اما کارشناسان بر این باور هستند که بقایای این کشتی در آب های عمیق ۲۵۰۰ فوتی قرار گرفته اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشتی جنگ جهانی دوم هندوستان لیسبون دلار پرتغال دزدان دریایی جنگ اقیانوس دزدان دریایی کشتی هندوستان الماس کشتی ها غرق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر 6091136 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم