Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب به‌دنبال فعالیت سامانه کم‌فشار حاره‌ای در نواحی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد خیلی شدید انتظار می‌رود گفت: دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم و طوفانی است.

او بیان کرد: در اواخر وقت امشب شدت و گستره فعالیت بارشی سامانه در منطقه سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان اظهار کرد: امشب برای بخشی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود و از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بخشی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی به شکل رگبار رعدوبرق همراه با وزش باد انتظار می‌رود. به‌تدریج در روزهای پایانی هفته شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش خواهد یافت در این مدت هم دریای خزر مواج خواهد بود.

او بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته برای نوار شمالی کشور روند کاهش دما۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: امشب و فردا در نواحی شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود همچنین دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۷ و کمترین آن به ۱۹ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1113569 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی انتظار می رود وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 849062 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد