Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@23:30:52 GMT

کلاهبرداری های متهم به قتل در زندان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۵۷۹۶

پسر جوان که به اتهام معاونت در قتل یک راننده به زندان افتاده بود، از پشت میله‌های زندان نقشه کلاهبرداری از مردم را طراحی و اجرا کرد.

به ‌گزارش ایران، اوایل خرداد امسال مهندس جوانی به دادسرای ناحیه 10 پایتخت رفت و گفت: روز گذشته فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد که من در یک برنامه رادیویی برنده 50 میلیون تومان شده‌ام و برای دریافت جایزه‌ام باید به مقابل دستگاه عابر بانک بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من که باورم شده بود پای دستگاه رفتم اما وقتی به دستورش عمل کردم در کمال ناباوری متوجه شدم هر چه پول در حسابم بود به حساب او واریز کرده‌ام.

با شکایت مرد جوان به دستور بازپرس پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی کلاهبردار ادامه داشت، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی یا زیارت عتبات عالیات، از آنها کلاهبرداری شده بود.در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری شدند. وی متهم به قتلی بود که در زندان رجایی شهر تحمل حبس می‌کرد.

گفت‌و‌گو با متهم

شگردت برای کلاهبرداری چه بود؟

از داخل زندان به‌صورت رندوم شماره تلفن‌های رند یا با کد یک، دو یا سه را می‌گرفتم. چون معمولاً آدم‌هایی که شماره‌های رند و با کدهای بالا دارند، وضع مالی خوبی دارند و اغلب دکتر و مهندس و پولدار هستند.

زنگ می‌زدم و می‌گفتم که شما برنده مسابقه رادیویی یا عتبات عالیات هستید. 50 میلیون تومان برنده شده اید و برای دریافت این جایزه باید یک کد را از دستگاه عابر بانک وارد کنید. مالباخته‌ها نیز به دستگاه عابر بانک می‌رفتند. از آنها می‌خواستم اول یک پرینت حساب بگیرند تا وقتی من پول را واریز کردم مشخص شود. اما در واقع با این کار می‌فهمیدم چقدر موجودی در حساب شان است، از آنها می‌خواستم کد را در دستگاه عابر وارد کنند البته کد همان مبلغی بود که من می خواستم از حساب شان به حساب من واریز کنند.

چقدر از این کلاهبرداری به دست آوردی؟هرچه بود تقسیم بر سه می‌شد. یک سوم برای من بود، یک سوم برای کسی که سیم کارت را به من می‌داد و یک سوم هم برای کسی که پول به حسابش واریز می‌شد.

کارت بانکی و سیم کارت‌ها را چند می‌خریدید؟ سیم‌کارت‌ها را که حدود یک میلیون خریداری می‌کردیم، کارت‌های بانکی را هم حدوداً 400 هزار تومان.

برای اولین بار به چه اتهامی بازداشت شدی؟اتهام قتل داشتم.۱۵ سال قبل، وقتی ۱۸ ساله بودم با دوستم به لواسان می رفتیم که بین راه با راننده درگیر شدیم. دوستم او را با چاقو کشت.

چطور دستگیر شدی؟ حدود یک ماه بعد سوار بر خودروی سرقتی مقتول بودیم که پلیس ما را بازداشت کرد و من به اتهام معاونت در قتل به زندان افتادم.

چرا این همه مدت در زندان ماندی؟ برای اینکه مدام جرم جدیدی مرتکب می‌شدم.9 سابقه سرقت و کلاهبرداری هم دارم.
سرقت را چطور انجام دادی؟ تو که در زندان بودی؟ یک مدت که حبس کشیدم با سند به مرخصی رفتم و...

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر پیمان جبلی فاتحان خیبر علی سلاجقه فرشاد مهدی پور کلاهبرداری متهم قتل زندان اعمال ماه صفر پیمان جبلی فاتحان خیبر علی سلاجقه فرشاد مهدی پور دستگاه عابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان