Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین تکریم و معارفه معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعدازظهر امروز (یکشنبه ۱۱ مهر) با حضور محمود شالویی، مدیرکل دفتر وزارتی، فرشاد مهدی‌پور، محمد خدادی و شماری از مدیران این معاونت برگزار شد.

مهدی‌پور در این نشست، با اشاره به حکم ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور را محور اصلی فعالیت‌های این معاونت در دوره جدید دانست و آن را پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه، دستیابی به ابعاد این فرآیند را مبتنی بر اقدامات سنجیده و شناخت لایه‌های مختلف نظام رسانه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: «تغییر ساختارها و سیاست‌ها باید مطابق با تحولات متعدد و تغییر محیطی که در حوزه رسانه‌ها ایجاد شده است، صورت گیرد.»

مهدی‌پور استفاده از تجارب دوره‌های گذشته برای تقویت نگاه تحولی به رسانه را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: «حرکت در دوره جدید باید مبتنی بر تجربیات موفق دوره‌های گذشته، شفافیت و استفاده از فضای نوین رسانه‌ای باشد.»

او همچنین اقدامات معاونت مطبوعاتی در ۳ سال گذشته را قابل قبول و متکی بر تجارب انباشته شده از دانش مسئولان در دهه‌های گذشته ارزیابی کرد و  ضمن اشاره به هجمه‌های بی‌سابقه رسانه‌ای دشمنان نظام، گفت: «برای مقابله ایجابی با این پدیده، به مرجعیت رسانه‌ای نیازمندیم و رسیدن به این مهم از چارچوب و مقدماتی پیروی می‌کند که البته برای نیل به این هدف باید همه ابزارهای لازم و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به مرجعیت رسانه‌ای را به‌کار گرفت.»

​در این جلسه، همچنین، محمد خدادی، معاون پیشین امور مطبوعاتی نیز انتخاب مهدی‌پور به‌عنوان معاون جدید امور مطبوعاتی را انتخابی خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: «آقای مهدی‌پور از جنس رسانه است و آشنایی خوبی با ابعاد مختلف حوزه رسانه دارد و بنده یقین دارم که ایشان امور محوله را به بهترین شکل ممکن اداره خواهد کرد.»

خدادی ضمن ارائه گزارش اجمالی از مجموعه اقدامات این معاونت در ۳ حوزه حمایتی، نظارتی و هدایتی، در ابعاد داخلی و خارجی، عملکرد مجموعه مدیران و کارکنان معاونت مطبوعاتی را مبتنی بر همکاری و همدلی توصیف کرد و افزود: «حداقل وظیفه ما این است که آن‌چه داریم را در طبق اخلاص قرار دهیم و در صورت نیاز به معاون جدید کمک کنیم.»

محمود شالویی، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد خدادی در ساماندهی امور رسانه در دوره گذشته، و استفاده از ظرفیت‌های او در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شرایط سخت کشور تاکید کرد: «امروز قبول مسئولیت در کشور، نوعی ایثار و فداکاری است.»

وی تصریح کرد: «همه انتصابات وزارتخانه در دولت سیزدهم مبتنی بر استفاده از مدیران متخصص، متعهد و دارای تجربه است و انتخاب آقای مهدی‌پور نیز به همین جهت، با استقبال بسیار خوب اهالی رسانه مواجه شده است.»

۵۷۵۷

کد خبر 1560707

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی