Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@18:49:52 GMT

اجرای دقیق نیت واقف، خط قرمز آستان قدس رضوی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۵۸۳۸

اجرای دقیق نیت واقف، خط قرمز آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی با حضور جمعی از واقفان و مسئولان آستان قدس رضوی در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد.

شبکه ۱۱۶ هزار نفری خادمیاری آستان قدس رضوی در خدمت ترویج وقف

در این برنامه محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی طی سخنانی درباره اهمیت وقف و نذر گفت: آنچه واقفان در اختیار آستان قدس قرار داده‌اند به وسیله شبکه ای به نام شبکه خادمیاری که شامل ۱۱۶ هزار نفر هستند در اختیار محرومان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خادمیاران در مشاغل و روش‌های گوناگون مانند پزشک، معلم، راننده و... خدمت‌رسانی می‌کنند که با حمایت خیران و ناذران خدمات ارائه می‌کنند.

حمایت ۱۰۰ میلیاردی واقفان و ۴۰۰ میلیاردی خیران از آسیب‌دیدگان کرونا

استاد آقا درباره خدمات بنیاد کرامت رضوی در شیوع کرونا گفت: در این ایام آستان قدس رضوی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از  خانواده‌های آسیب دیده در اختیار بنیاد کرامت قرار داده که از طریق موقوفات تامین شده است، اما چهار برابر این مبلغ یعنی ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط خیران تامین شد و به شکل‌های مختلف در اختیار محرومان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا قرار گرفته است.

توسعه وقف رخ نمی‌دهد مگر با تکریم واقفان و خادمان آستان قدس رضوی

در ادامه مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از واقفان گفت: یکی از مهمترین وظایف ما توسعه وقف است و توسعه وقف رخ نمی‌دهد مگر با تکریم واقفان و خادمان آستان قدس رضوی.

آستان قدس رضوی بزرگترین مجموعه جهان اسلام که توسط مردم اداره می‌شود

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی نهادی است که توسط مردم اداره می‌شود، گفت: شاید بزرگترین مجموعه جهان اسلام که توسط مردم اداره می‌شود آستان قدس رضوی است، این آستان چند صدسال است با کمک‌های مردم اداره می‌شود و یک ریال هم بودجه دولتی ندارد.

حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در حرم امام رضا (ع)

رحمتی ادامه داد: سالانه ۳۰ میلیون زائر به حرم امام رضا (ع) می آیند و با پول خود مردم از این ۳۰ میلیون زائر پذیرایی می‌شوند. هرجا کار مردمی باشد همه چیز درست و دقیق پیش می‌رود و واقفان و ناذران هستند که امورات را مدیریت می‌کنند.

آستان قدس رضوی با پول مردم و توسط ۲۰۰ هزار خادم از مردم اداره می‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، این آستان را مجموعه‌ای کاملا مردمی برشمرد و گفت: مجموعه آستان قدس مجموعه‌ای از مردم است و دارایی اش دارایی مردم است و توسط خود مردم اداره می‌شود و بیش از ۲۰۰ هزار خادم و خادمیار هستند که امورات آستان را اداره می‌کنند.

واقفان خادمان گمنام امام رضا (ع) هستند

رحمتی واقفان را خادمان گمنام امام رضا برشمرد و گفت: امام رضا خادم زیاد دارد، که هر کدام عنوانی هم دارند، اما خادمان گمنام و بدون ادعای امام رضا شما واقفان و ناذران و خیران هستید، اگر ما در خط مقدم خدمت می‌کنیم به برکت حمایت شما عزیزان است و ما باید این را قدر بدانیم و هرازچندگاهی یادی کنیم از این خادمان گمنام.

وقف سبب ماندگاری انسان می‌شود

وی وقف را سبب ماندگاری انسان دانست و گفت: چه چیزی بهتر از وقف دارایی انسان را جاودان می‌کند، امروز حاج حسین ملک که سال‌ها است فوت کرده موزه و کتابخانه اش فعال است و نام حاج حسین ملک زنده مانده است.

بزگترین مکانیزم برای الهی شدن ما همین وقف است

رحمتی ادامه داد: بزگترین مکانیزم برای اینکه ما الهی و خدایی شویم در اسلام وجود دارد و آن همین وقف است و خوشا به حال شما که فردای قیامت در محضر امام رضا رو سفید هستید. باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم تا همه مردم مانند شما بتوانند از مواهب وقف بهره ببرند.

اجرای نیت واقف خط قرمز ما در آستان قدس رضوی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رعایت نیت واقف خط قرمز ما در آستان قدس رضوی است، گفت: امیدواریم با جلب رضایت واقفان بتوانیم وقف‌های بروز و با کارکردهای جدید و دانش بنیان انجام دهیم و ما در آستان قدس به عنوان امانت‌دار خدمت رسانی کنیم.

خدماتی که این روزها در ایام کرونا ارائه می‌شود از محل موقوفات است

وی در پایان گفت: خدماتی که این روزها در ایام کرونا ارائه می‌شود از محل موقوفات است و اینها جز با حمایت شما واقفان و ناذران میسر نبود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وقف اسلام واقفان مالک رحمتی آستان قدس رضوی مردم اداره می شود آستان قدس رضوی خادمان گمنام امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارکها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردوهای زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی ها توسط نهادهای حمایتی، اجرای برنامه های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه های علمیه، برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه های ویژه در مجموعه های قضایی و خانواده های ارتش، برگزاری جشن های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشنهای ویژه دختران
وتجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

کد خبر 6093618

دیگر خبرها

  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است