Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره برگزاری جایزه جلال آل احمد و اینکه آیا این جایزه در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در موعد مقرر، مثل هر سال برگزار خواهد شد.

احمدوند اظهار داشت: جایزه جلال آل احمد به‌موقع برگزار خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جزییات اجرایی جایزه هم بستگی به شرایط کرونایی کشور دارد، اما امیدواریم این برنامه بزرگ ادبی با حضور مخاطب برگزار شود.

* «جلالی» از دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی استعفا کرد

در خصوص برنامه‌های اجرایی این جایزه با «مصطفی راضی جلالی» مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی و اخباری که از استعفای وی شنیده می‌شود، گفت‌وگو کردیم. جلالی توضیح داد: استعفای بنده صحت دارد و درخواست جدا شدن از موسسه را از مدیر عامل مجموعه یعنی آقای «ایوب دهقانکار» داشتم، اما هنوز ایشان به استعفای من، جواب رسمی نداده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که «تا امروز در موسسه و دفتر مذکور مسئولیت داشته‌اید و پیش از این اعلام کرده بودید از تقویم برنامه جایزه جلال عقب نیستیم و امور به شکل طبیعی انجام می‌شود، تا به امروز کارها به چه شکل بوده؟» گفت: اگر استعفا پذیرفته شود که دیگر مسئولیتی نخواهم داشت، اما بر خلاف سال‌های گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۰ امور مربوط به جایزه آغاز شد. این آغاز کار با دستور محسن جوادی، معاون فرهنگی وقت وزیر ارشاد و ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب کلید خورد و دبیرخانه تشکیل شد؛ ابلاغی داخلی صادر شد تا کارها به مرور انجام شود و جایزه در موعد مقرر به اجرا برسد.

راضی جلالی درباره جمع‌آوری آثار هم گفت: تا اینجای کار آثار تجمیع شده و از ابتدای سال از سوی دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی با ناشران مکاتباتی صورت گرفت تا آثار تک نسخه هم ارسال شود. فقط تعداد محدودی از ناشران آثار خود را نفرستاده‌اند که تا چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از تقویم اجرایی جایزه جلال عقب نیستیم، اما تصمیم با مسئولان برگزاری جایزه است چرا که باید هیات علمی و دبیران اجرایی و علمی را آنان معرفی کنند.

جایزه جلال آل احمد که از سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده، معتبرترین و گران‌ترین جایزه ادبی کشور است. این جایزه در سالروز تولد آل‌احمد با هدف «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشرو هر سال آذرماه برپا شده و جوایز را در چهار گروه داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به برگزیدگان اهدا می‌کند. آیین اختتامیه دوره پیشین این جایزه (سیزدهم) به دلیل شیوع کرونا دی ماه و طی یک برنامه تلویزیونی به شکل زنده برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد جایزه جلال آل احمد بهروز جلالی موسسه خانه کتاب موعد مقرر جلال آل احمد جایزه جلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین رویداد جایزه استاد مویدی و «نشست تخصصی فعالان عرصه تربیت و مسجد استان مازندران» با هدف تبیین مؤلفه‌های یک تشکل تربیتی، الگونمایی مدل «تربیت در مسجد»، بررسی مصداقی مدل استاد مویدی در مسجد کاظم‌بیگ و بررسی ابعاد شخصیتی استاد فقید برگزار شد.

این مراسم شامگاه پنجشنبه با حضور حجت الاسلام جزینی، حجت الاسلام مجتبی وافی، سید احمد عبودتیان حاج حسین یکتا، حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

محمد حسین زیوری معاونت تربیتی مؤسسه اشراق در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استاد مویدی سال‌های سال در زمینه تربیت جوانان در مسجد و مدرسه فعالیت می‌کردند، افزود: این رویداد همزمان با سالروز تولد ایشان و پاسداشت تلاش‌های وی به مناسبت روز معلم برگزار شد.

وی با اظهار اینکه مدارس ایشان پیوند ناگسستنی با مسجد دارد، افزود: بیش از هزار دانش آموز از مهد تا پیش دبستانی, متوسطه سوم و دانشگاه در مدارس وی از شهرهای مختلف استان مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: استاد مویدی سال‌های سال کار جدی در حوزه تربیت در مسجد و مؤسسه تحقیقی و پژوهشی انجام می‌داد و در کنار سه ضلع پژوهش، مدرسه و مسجد توجه ویژه ای به کانون خانواده داشت.

زیوری تصریح کرد: شناسایی، معرفی و تکریم عزیزانی که در زمینه تربیت فعالان مسجد تلاش داشتند، هدف ارائه جایزه استاد مویدی است وسالانه از فعالان انقلابی و مسجد تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در دو بخش در قالب نشست تخصصی و کارگاهی فعالان مسجد و تربیت و بخش عمومی و رونمایی جایزه در مسجد کاظم بیک برگزار شد

کد خبر 6095374

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول