Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع در اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، اقدامات و حملات ائتلاف شامل پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز  مناطق مختلف از جمله الحدیده و حملات توپخانه‌ای و راکتی و گلوله باران مناطق مختلف این شهر بوده است.

موارد نقض آتش بس در حالی روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان یکشنبه شب از گفت وگو با آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه عربستان که کشورش بیش از ۶ سال است ائتلاف نظامی ضد یمن، فقیرترین کشور عربی تشکیل داده است و همه روزه این کشور را هدف آماج حملات خود قرار می دهد در دیدار با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ریاض مدعی شد: به نماینده اتحادیه اروپا درباره خطر ادامه رد طرح های صلح توسط حوثی ها توضیح دادم.

وی پیشتر نیز در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله ضمن طرح یک توافق آتش‌بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن اتحادیه اروپا یمن اتحادیه اروپا آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد