Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بازرگان مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابلاغ قانون احداث اتاقک و استخر در مزارع کشاورزی اظهار کرد: گرچه تصمیم اخیر نمایندگان در این خصوص به ظاهر ۲ پهلو می آید و همواره احساس خطر در حوزه کشاورزی برای تبدیل اراضی به ویلا و باغ را در ذهن تبادل می کند، اما از نگاه ما این موضوع قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یک کشاورز برای فعالیت در یک‌ مزرعه، فارم یا بخش های مختلف کشاورزی نیازمند این فضا است که بتوانند به عنوان انبار یا استخر برای تجمیع و مدیریت آب مجموعه و موارد دیگر از آن استفاده کند.

بازرگان ادامه داد: گرچه احداث اتاقک و استخر در مزارع کشاورزی جزو حقوق کشاورزان است، اما اگر نگاه بخش نظارت و دولت به این موضوع بر آن است که تغییر کاربری اتفاق خواهد افتاد، چاره ای جز پروانه نظام صنفی وجود ندارد.

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با ترکیبی از خود کشاورزان در استان، شهرستان و کشور به وجود آمده است، بیان کرد: گرچه افراد می‌توانند پروانه تاسیس بگیرند، اما با داشتن فعالیت و پروانه فعالیت متفاوت است. به عنوان مثال یک فرد می تواند پروانه تاسیس دامداری داشته باشد، اما در ادامه مسیر به جای آنکه تبدیل به دامداری و دام برای پرورش شود به قالیشویی یا تالار جشن به دلیل فقدان پروانه صنفی تبدیل می شود.

به گفته او، کشاورزان برمبنای پروانه فعالیت برای فارم، مجموعه یا مزرعه کشاورزی خود کد ic دریافت می کنند که در سامانه قابل رسیدگی است و خوشبختانه این اتفاق در نظام صنفی اتفاق افتاده و به عنوان یک ظرفیت باید دولت از آن استفاده کند.

مشاور نظام صنفی کشاورزی با اشاره به صدور پروانه فعالیت بدون هزینه ای برای دولت هر سال تمدید می شود، بیان کرد: با واگذاری امور به کشاورزان و صدور پروانه صنفی که شناسنامه فرد است، دیگر نگران این موضوع نیستیم که اگر فردی در مزرعه یا باغ خود اتاقک یا استخر بسازد، تبدیل به ویلا یا باغچه شود.

بازرگان در پایان تصریح کرد: طبق قانون نظام صنفی، هر کسی که در حوزه‌ای پروانه ای گرفت، در صورت تخطی برخورد قانونی با او می شود که دولت با همکاری تشکل ها از این ظرفیت قانونی باید استفاده کند تا اراضی بخش کشاورزی وارد فضای تجاری نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش کشاورزی مزارع کشاورزی واحد دامداری نظام صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه - هشتم اردیبهشت ماه - طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری را ابلاغ کرد.

دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در ۲۰ آذرماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید که به این شرح است:

سوال ۱- آیا افرادی که در فاصله اعتبار قانون قبلی بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون جدید (از ۱۴۰۱/۱۱/۵ تا ۱۴۰۲/۸/۳) بدهی‌های آنها تقسیط شده باشد، اعم از اینکه چک و یا سفته داده باشند و یا تعهد کتبی سپرده باشند، درصد باقیمانده بدهی آنها مشمول قانون فعلی است؟ پاسخ: بله

سوال ۲- آیا سایر عوارضی که به همراه پروانه ساختمانی و یا پایان کار برای سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، قطار شهری و ... توسط مراجع صدور پروانه و یا پایان کار وصول می‌شود و همچنین سایر عوارضی که ارتباطی با موضوع پروانه و یا پایان کار ندارد از جمله عوارض تغییر کاربری زمین، بهای خدمات، عوارض حق مشرفیت و ...به عنوان پایه محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی منظور می‌شود؟ پاسخ: خیر

سوال ۳- آیا افرادی که قبل از وضع قانون مربوط به تعیین حق بیمه کارگران ساختمانی براساس تایید کمیسیون‌های مواد ۱۰۰ و ۹۹ قانون شهرداری مبادرت به ساخت و ساز کرده‌اند و بعد از اجرای این قانون، متقاضی پایان کار ساختمانی هستند، مشمول حق بیمه کارگران ساختمانی می‌شوند؟ پاسخ: خیر

همچنین طبق قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری، شرکت توانیر مجوز دارد ۲۶۳ میلیون دلار مطالبات خود از شرکت گنت ترکیه را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر