Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا نیک‌نژاد گفت: مادرانی که فرزندان خود را حین آموزش همراهی می‌کنند، از آسیب‌های رفتاری و عواقب آن اطلاعی ندارند.

محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: شرایط در کشور ما به نحوی است که کودکان و نوجوانان زیر پر و بال خانواده هستند و مدرسه فرصتی برای جامعه پذیری دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه  دانش آموزان در محیط مدرسه که نمونه ای از یک اجتماع واقعی است، وضعیت و حقوق برابری دارند همچنین چارچوب های مشخصی در مدرسه وجود دارد که براساس آن باید رفتار کنند، افزود:  مدرسه موجب می شود دانش آموزان تجربیات و مهارت هایی را برای ارتباطات آینده به دست بیاورند که بتوانند خودشان را با شرایط منطبق کنند.

نیک نژاد ادامه داد:  از زمانی که آموزش مدارس در بستر فضای مجازی صورت می گیرد، متاسفانه چون خانواده ها تحت آموزش هایی قرار نگرفتند و البته خودشان هم اهل مطالعه نیستند، عموما خانوادهها به ویژه مادران کنار دانش آموزان می نشینند و همراه با آن ها درس می خوانند و حتی گاهی پاسخ پرسش های معلم را می دهند و نمی گذارند استقلال، که ویژگی مهم شخصیتی انسان است، در کودکان شکل بگیرد.

این کارشناس آموزش با اشاره به اینکه مادرانی که فرزندان خود را حین آموزش همراهی می کنند، از آسیب‌های رفتاری و عواقب آن اطلاعی ندارند، گفت: بزرگترین آسیبی که این دانش آموزان را تهدید می کند این است که این افراد با حمایت خانواده در آموزش استقلال شخصیتی خود را از دست می دهند و در آینده در هر امری به خانواده متکی می شوند.

نیک نژاد درباره دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی افزود: این افراد تاکنون رنگ مدرسه را ندیدند و ممکن است در آینده برای جامعه پذیری به مشکل بخورند.

او با اشاره به اینکه آموزش در ایران نسبت به متوسط جهانی ناکارآمدتر است اما در عین حال ویژگی هایی دارند که آن را منحصر به فرد کرده است، تصریح کرد: در خانواده های کم جمعیت امروزی، یک یا دو فرزند برای والدین بسیار عزیز است و فکر می‌کنند باید همه جوره این افراد پشتیبانی شوند که چنین پشتیبانی‌های مبالغه آمیزی به شخصیت دانش آموزان آسیب می رساند.

نیک نژاد با بیان اینکه کرونا باعث شده کودکان و نوجوانان از بسیاری از جمع های گروهی به دور باشند و بسیاری از رفتارهای اجتماعی یاد نگیرند، گفت: والدین باید فرزندان خود را تا زمانی که در سنین پایین هستند در محیط هایی قرار دهند تا خلا های موجود مرتفع و مهارت های اجتماعی جبران شود.

او درباره برگزاری کلاس های نیمه حضوری برای پیشرفت دانش آموزان گفت:  کل مسئولیت دولت بر اساس اصل 30 قانون اساسی رایگان بودن و اجباری بودن آموزش است.

نیک نژاد افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارند به اشکال سازمان یافته آموزش و پرورش دانش آموزان را جبران، پیگیری و اجرا کند.

این کارشناس آموز گفت: طبقه متوسط  رو به بالا جامعه کلاس‌های جبرانی را برای فرزندان خود تأمین می‌کند اما در مقابل برخی از افراد دسترسی‌هایی ندارند و وضع مالی مناسبی نیز برای‌شان ایجاد نشده و اغلب در مناطق کم برخودار تحصیل می کنند که لازم است به شکل سازمان یافته مدیریت شوند.

انتهای پیام/ 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کودکان و نوجوانان خانواده مدرسه جامعه دانش آموزان دانش آموزان مدرسه حقوق فضای مجازی خانواده معلم استقلال استقلال جامعه ایران والدین کودکان دولت قانون اساسی آموزش و پرورش آموزش مجازی دانش آموزان مدارس فرزندان خود دانش آموزان نیک نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ خانم سمیعی نسب که فرزند شهید فرهنگی احمد سمیعی نسب است ،  در تدریس ایده‌های خاصی برای آموزش و یادگیری بیشتر دانش آموزان به کار گرفته است
این معلم علاوه بر آموزش و تربیت دانش آموزان ،  ۴ عنوان کتاب هم به رشته تحریر درآورده و در جشنواره ملی شهید پیشرفت به عنوان نخبه علمی رتبه دوم را کسب کرده است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار